Gå til innhold

Bruker dere tannkrem til babyene deres når de har fått første tann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt fikk sin første tann i dag, eller dvs vi ser to tenner og kjenner den ene de er ikke helt oppe enda.

Så har jeg hørt litt av hvert, ikke tannkrem før de er 1 år, og fluor trengs ikke, også hører jeg omvendt.

Så hvis man gir de små fluor, hvordan gjør dere det da? Og hvilken tannkrem anbefales? (Og tannbørste?)

... Ungen er vant til å få flaske med melk i senga før han sovner (han er rett og slett avhengi). Det må det bli en slutt på nå gitt! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte med pussing og tannkrem da den første tanna kom. Pusser med Colgate, den vanlige røde som er med fluor, men uten slipemidler, etter anbefaling fra min onkel som er tannlege.

Da tanna kom kjøpte jeg to tannkoster til henne, av de fra 0-2år. En som vi pusser med og en som hun kunne leke med for å venne seg til kosten. Vet ikke om det var det som gjorde susen, men hun elsker å pusse tennene. Ja, og så synger vi Flodes Pussesang når vi pusser;)

Skrevet

Vi brukte tannkrem fra første stund, og det er viktig at den inneholder fluor. Var nettopp en tannlege på tv2 hjelper deg idag som forklarte dette. Men man skal bruke så lite tannkrem som overhodet mulig på første tann. Kanskje sånn at du såvidt dupper tannbørsten på kanten av tannkremtubeåpningen;) Ellers var regelen: like mye tannkrem som størrelsen på lillefingerneglen på barnet.

:)

Skrevet

Ok, takk for svar damer! :)

Gjest JuniGull10 og mange drømmer
Skrevet

Det finnes en egen tannkrem for barn med melketenner, både Colgate og Solidox har en. Vi bruker den fra Colgate. Regelen er en lillefingernegl med tannkrem.

Skrevet

Vi bruker en tannkrem som heter Flux.

Skrevet

Hei!

Jeg spurte en tannlege om dette, fluor skal de ikke ha når de er så små, husker ikke når det var fra de kunne få dette (1 år?). (Står vel på fluorboksen hvor gamle de skal være..)

Men når det gjaldt tannkrem tok hun biiiiitttebiiiteelittegranne på tannbørsten, nesten så det ikke vistes, slik at barnet ble vant til smaken, og samtidig fikk littegranne fluor. Hun sa det var det samme om man brukte barne- eller voksentannkrem, men at hun brukte zendium, da dette er den eneste tannkremen uten såpe.

Hun sa hun aldri tvang til noe pussing når hennes ennå var så liten, hun bare ga han tannbørsten når hun selv pusset tennene, alt går jo automatisk inn i munnen uansett:) Jeg gjør det samme med min lillemor, og hun synes det er like morsomt hver gang, hun ser jo at jeg gjør det samme, så hun prøver å etterlikne:) Jeg får alltid tatt et par puss på henne når vi er ferdige, er liksom blitt en del av leken, men tannlegen sa at det var først når de hadde bikket året at vi måtte begynne å hjelpe til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...