Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har god erfaring fra St.Olav. Synes de ansatte er greie og proffe. Synes også informasjonen rundt forsøk og prosessen er god. Mange synes det er litt samlebånd, men sånn er det uansett hva man skal på offentlige sykehus.

Har lyktes begge gangene jeg har vært inne hos dem.

Har vært til behandling både i Tromsø å St.Olavs og vil ABSOLUTT anbefale St.Olavs framfor Tromsø. Jeg opplevde Tromsø som leie sykepleiere og HER snakker vi samlebånd. Ikke et eneste spørsmål om hvordan vi hadde det, følte null forståelse over vår fortvilelse når et av våre forsøk endre riktig galt.. Vi ble stadig minnet på at det var kun 1/4 dels sjangs for at man blir gravide ved IVF.. null oppmuntring. De gangene vi var der snakket dem mer seg mellom enn til oss, og vi sto der som spørsmålstegn. Vårt første barn ble laget i tromsø, på Første forsøk! Noe som vi forsto var omtrent HELT umulig..

Nå holder vi til i Trondheim og her blir vi tatt vare på. Her snakker dem til oss og forklarer hva som skjer og hvorfor. vi har fått sett sprell levende sædceller, og vi har fått sett mine egg. Vi fikk til og med se et befrukta egg før det ble satt inn, dette har vi aldrig opplevd før. De smiler og er hyggelige, de det føles som om de virkelig vil at vi skal få det til. Dette skaper trygghet og får oss til å føle at vi ikke er til plage for dem, slik vi følte oss i tromsø..

Nå er det sikkert ikke alle som har følt det slik, men det er hvertfall slik vi følte det der oppe i nord. Derfor byttet vi.

Takk for svar!

Jeg er også er veldig imponert over "servicen" de gir. Man føler at en blir godt ivaretatt, med at man får være med på allt.

Veldig spennende prosess, med at en får se hvordan ting egentlig ser ut og fungerer. Jeg synes heller ikke ventetiden var altfor lang, synes det hele gikk ganske fort når man først kom inn i systemet. Verst var tiden mellom legetime, henvisning til gyn, alle prøver som måtte tas, å så vente på innkallelse til behandling på st.olavs. Men når man først fikk foten innom der synes jeg ting har gått på skinner. Selv om hele prosessen fra man begynner å planlegge å få barn til nå har vart i over 3 år.

En ting negativt jeg har opplevd, er når jeg ringer dit, for det første så er ventetiden for å komme igjennom laaaaaang.(har sittet i nesten en halv time flere ganger) Og når man først får svar så blir man møtt av ei dame som tydeligvis ikke vet på hvilken avdeling hun jobber. Hver gang jeg har snakket med henne, har jeg på en måte følt meg litt "dum", hun har fått meg til å følt at alt jeg har spurt om burde jeg selv ha visst! Når man er i en slik situasjon, så er det ofte mange spørsmål, å bli gjort "narr" av på denne måten har fått meg til å føle meg ennå dummere selv. Jeg må tilføye det at jeg har snakket med en annen dame 2 ganger, som er kjempe trivelig:)

Takket være alle disse forumene på internett, har jeg selv funnet svar på mange av mine spørsmål.

Det er synd at slike mennesker skal få sitte å besvare telefon på en slik avdeling, men heldigvis lar jeg meg ikke knekke så lett. Skal igang med ny runde i sommer, så da får jeg håpe hun har ferie:)

Synes det er interessant å høre om deres erfaringer, fikk dere gitt noe tilbakemelding på hvordan dere opplevde behandlingen i Tromsø? eller kjører de samme løp ennå? regner med at flere har opplevd samme behandling som dere. Jeg har fått spørre undersøkelse fra st olavs, hvor jeg skal fylle ut skjema over hva som er bra og hva som er mindre bra.

Lykke til med behandling i Trondheim:)

Helt enig St. Olavs er veldig bra minus en sykepleier som svarer på tlf.

Det må bare være samme person vi tenker på. Denne dama skulle virkelig ikke ha jobbet der.. Hun er rett og slett frekk og lytter virkelig ikke til meg som pasient. Jeg har flere leie opplevelser med denne dama og jeg akter ikke å finne meg i en slik oppførsel.

Det blir helt feil at jeg skal grue meg til å dra dit... i tilfelle jeg skulle treffe på den usmakelig dama.

Jeg har en avtale å prate med avd.sykepleieren(sjefen hennes) vedr. dette og skulle veldig gjerne ha hørt mer om dine opplevelser med person, samt få bekreftet om vi snakker om samme person. Det hadde vært supert om du kunne ha sendt meg en mail vedr. dine konkrete opplevelser samt navnet på henne.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...