Gå til innhold

Flere som har babyer som ikke reagerer når tennene kommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 6 mndr, får to tenner nå, dette er de første. De har ikke kommet helt gjennom tannkjøttet ennå, men kan tydelig se dem og tannkjøttet er kjempe hovent.

Det kan jo hende han reagerer etterhvert (les; feber, urolig, sutrete, dårlig søvn osv..) men han har ikke gjort det foreløpig hvertfall?!

Er jo bare glad for det selvfølgelig, men var liksom så forberedt på at nå blir det "helvete på jord" her hjemme ;)

Eller er det idet de trenger gjennom tannkjøttet de pleier å reagere kanskje? Syns bare jeg har lest så mye om han ungene gjerne reagerer flere uker i forveien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke alle reagerer noe særlig på tenner nei, men det er først og fremst når tanna bryter seg gjennom tannkjøttet at mine barn plages ihvertfall, og det tar som regel bare noen dager, maks 1 uke per tann..

Minstemor på 6,5 mnd får fire nye tenner på en gang nå, og DET merkes på nattesøvnen her i huset ja :/

Skrevet

Er nok veldig foRskjellig fra baby til baby. MEN ingen av mine to gutter har reagert når de har fått tennene sine. Lillemor her er 6 Mnd gammel og INGEN tann i sikte så er spent på henne. Har hørt at jo senere de får tenner jo mer vont og ubehagelig kan det være. Dette grunnet at tannkjøttet blir hardere. Men dette er bare en påstand jeg har hørt altså så ta det med en klype salt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...