Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 13. april 2011 #2 Skrevet 13. april 2011 Jeg skal føde på Riksen for første gang jeg også, termin 12.6. Har ingen erfaringer å dele, men har bare hørt positive ting om fødeavd der. Når har du termin?
min<3 Skrevet 13. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2011 jeg har termin 11/6,men blir kanskje satt i gang før fordi jeg har diabetes. Fikk en omvisning i dag og det virket veldig bra. Men jeg er jo førstegangs så hva vet vel jeg? Det eneste er at de skal slutte med lystgass der,men de visste ikke når...føler vel at det var litt dumt:/
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 14. april 2011 #4 Skrevet 14. april 2011 Kanskje vi sees da! Jeg håper å føde litt før siden jeg er 3 gangs og aldri har gått over termin. ) Har brukt lystgass under begge mine fødsler. 1gang som eneste smertelindring, og da ga det meg veldig lite hjelp. 2 gang hadde jeg epidural i tillegg, og da syntes jeg det var godt med lystgassen (men ble veldig våsete og sløv). Nå er jeg egentlig litt likegyldig til om de har det eller ikke. Men får jeg tilbudet kommer jeg helt sikkert til å takke ja! Har bestemt meg for å føde uten epidural. Hvordan var omvisningen? Jeg skal på fødselsforbredende samtale nr 2 i slutten av mai, da skulle jeg også få en omvisning.
min<3 Skrevet 14. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2011 Ja da kan det hende vi ses:) Jeg har ikke bestemt meg omnoen ting egentlig..hehe,men det er nok fordi det er første gangen:) Omvisnigen var kort og grei,fikk egentlig bare se rommet og forklart at jeg kunne sitte i badekar,i dusj osv. Jeg er uansett heldigvis veldig rolig og gruer meg ikke:) Tror bare man må ta ting litt på sparket;)
wjkcg Skrevet 14. april 2011 #6 Skrevet 14. april 2011 Fødte der sist og skal dit igjen denne gangen og. Var veldig fornøyd. Dyktige folk som hadde full kontroll. og trygt å vite at om noe skjer er alt av ekspertise der. Jeg hadde en veldig grei fødsel. Fem timer fra rier til baby og løste det med epidural og lystgass. Var ikke sånn tett og personlig ift personalet der, men hadde heller ikke behov for det. Opplevde dem som tydelige og dyktige, samtidig som jeg ble hørt. Ba om vakuum de siste minuttene og fikk det uten noen moralisering, selv om jeg nok kunne klart meg uten. Litt slitsomt at man deler rom, men går jo greit. Og fint å kunne sende ut babyen litt når du trenger hvile. Lykke til!
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 16. april 2011 #7 Skrevet 16. april 2011 Har født min to fødsler der og nr 3 skal også fødes der. Synes det er supert der. Kjempeflinke folk. Og deilig å ligge på barsel der. Du kan få mye hjelp med amming etc om du trenger det.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 17. april 2011 #8 Skrevet 17. april 2011 Supert for førstegangs, du får masse hjelp og oppfølging på barsel. Tredje gang og jeg skal på abc nå. Sy ntes det ble slitsomt å dele rom! Ikke første gang, men andre gang var jeg uheldig med romvenninne...
Dobbel Latte Skrevet 18. april 2011 #9 Skrevet 18. april 2011 Fødte der for 6 dager siden og ville ikke ha endret noe som helst! Alle tiders sted å føde. Har tidligere født på Ullevål og må bare si at det var en skrekkopplevelse i forhold. Personalet på Riksen var veldig proffe, tilstedeværende og ikke minst mye varmere og personligere enn jeg opplevde de på Ullevål. Følte oss ivaretatt hele veien og syntes faktisk det var litt vemodig å reise hjem... Lykke til, håper du får en like fin opplevelse som vi hadde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå