Gå til innhold

Far vil ikke ha barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen som har erfaring med denne type situasjon? Min samboer og jeg har vært sammen i 3,5 år, og jeg har lenge ønsket meg barn. Han har vært veldig i tvil, men gikk i januar i år med på at vi kunne prøve. Jeg ble gravid på første forsøk, og da fikk han panikk... Nå er jeg 11 uker på vei, og på mandag sa han at han ikke vil ha barnet, fordi han ikke lenger er forelsket i meg. Det er helt uaktuelt for meg å ta abort. Føler jeg plutselig er sammen med en umoden 20-åring, men min samboer nærmer seg 40 og har både høy utdannelse og en god jobb. Ingen garanti for modenhet åpenbart.. Jeg vurderer nå å flytte ut, men er redd for å bli alene med barnet. Er selv barn av skilte foreldre og har alltid ønsket at mine egne barn skulle vokse opp med to foreldre. Men samtidig tenker jeg at det kanskje er bedre for et barn å komme til verden med en mor som virkelig ønsker det enn med to foreldre som begge sliter fordi far ikke vil ha barnet. Slik jeg ser det har vi hatt et godt forhold helt til nå. Vi krangler lite og er gode venner, men han har vært i tvil om sine følelser for meg en stund. Vil sikkert klare å være venner med et barn også, men så lenge han ikke føler det han burde føle for meg tenker jeg vel at det kommer til å ta slutt før eller siden likevel, og at det kanskje er bedre for barnet om det tar slutt før det blir født. Noen råd fra andre som har opplevd noe lignende?

(Har lagt ut dette innlegget på parforhold-debatten også)

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette er et barn du vil ha, syns jeg du skal få det! Forhåpentligvis har du familie og gode venner til å støtte deg dersom han trekker seg... Lykke til :-)

• 2 måneder senere...
Skrevet

hvordan går det med deg?

• 1 måned senere...
Skrevet

Skjer med denne fyren da? Sorry for at jeg sier det, men han virker jo veldig ustabil!! Først vil ha barn, så blir du gravid- så vil han ikke alikevell..?? Er jo litt seint nå da... Høres ut som en drittsekk. Min menig er "forlat han".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...