Gå til innhold

JA!!! Jeg skal bleike tenna med bakepulver :D...eller :S

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er like usikker som deg jeg. Finner ikke noe på at det er skadelig, men har heller ikke spurt en tannlege om det. Vet at å ha salt i blandingen er skikkelgi skadelig, så det bør du ikke gjøre. Si fra om resultatet blir bra da. Noen sier de får virkning første gang, og andre sier de må gjøre det igjen. Også er det visst lurt å bruke tannkrem like etterpå. Vet ikke hvorfor. :)

20.42: Hehe..skal si ifra jeg vettu. Begynner i kveld, har forresten en i familien som var tannlege før han fikk senebetennelse i begge armene, og han mener det er mindre skadelig å ta en "kur" med bakepulver hver dag i en uke enn èn behandlig med tannbleking hos tannlege/hjemmekit.

Så da blir det spennende å se om han har rett..

Vet du om man kan gjøre dette hvis man mistenker eller har hull eller åpne tannhalser?

Vet at man ikke kan det om man bruker proffesjonelle greier :-) Og en annen ting, bakepulver? hvor har du fått i det tipset? Har hørt om bakingsoda i usa men det er jo noe helt annet...

Annonse

Jeg vet ikke hvordan det er med hull/åpne tannhalser, men kan se om jeg får sjekket med tannlegen :)

Ble tipset om bakepulver av ei som hadde brukt det istedenfor natron ved en missforståelse, hehe..hun fikk MYE hvitere tenner etter 3 dager. Så jeg sjekket litt rundt på nettet, og hun er visst ikke den eneste som er like fornøyd med bakepulver som natron..

Verdt et forsøk iallefall..

jeg gjør dette avogtil, har litt bakepulver stående på badet. funker litt, og puss tennene etterpå med tannkrem. Jeg bruker ca 1 ts bakepulver i ansiktet også, får fin hud og glatt. og enda et tips som jeg leste om for ikke lenge siden er..

bland sammen kald kaffegrut, litt sitronsaft og litt olivenolje. legg det i ansiktet, og huden blir kjempefin (jeg skrubbet litt også)

fikk nylig baby og hadde fått rødhet i skinnet mitt som ikke gikk bort, er mye bedre nå. er nesten borte!

20:59: Jepp, det etset rett og slett bort. Så idiotisk av meg å ikke tenke på det før, da det faktisk funker mot fastbrent mat i kasseroller.. Det er nede, nærmest ved tennene det har kommet bort litt da. Vondt mens det stod på faktisk, var jo skikkelig sår

20:56

Da har jeg prøvd en gang, tok vann på tannbørsten, og ca 1 ts bakepulver på. Og så bare pussa jeg tenna, tok ikke fortennene, for de er hvitere enn resten, prøver å få en litt jevnere farge først ;)

Men fyyyy å dritt det smaker, det var jeg ikke forberedt på, var forsiktig rundt tannkjøttet pga det noen sa over her. Og jeg ser skikkelig forskjell..de er nesten samme farge hele veien .D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...