Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 Jeg har to barn, eldste er 5,5. Da vi var på kontroll på helsestasjon, var vi inn, snakket med helsesøster i 15-20 minutter, hun veide og målte babyen etc. Bare oss. Jeg syntes det var helt greit. Minsten er nå 9 måneder, men opplegget på helsestasjon (en annen helsestasjon, men samme kommunen) er helt annerledes. Da er vi satt opp i "grupper" hvor vi må møte opp som barselgruppe og alle snakke med helsesøster sammen. Vi veier og måler babyen selv før vi går inn, og så er der inne i 3 timer. Vi får ikke noe alentid med helsesøster med mindre vi setter opp en ekstra time. Har ikke noe egentlig imot disse damene i det hele tatt, men liker ikke å måtte være på helsestasjon i flere timer. Har i tillegg ikke bil og mannen må ta fri fra jobben for å kjøre oss på kontroll. Er dette vanlig praksis på de fleste helsestasjoner, eller får dere kjappe timer bare med helsesøsteren? Vurderer å bytte helsestasjon, men bare om det er annerledes et annet sted.
*LillaMeg* Skrevet 13. april 2011 #2 Skrevet 13. april 2011 3timer var jo en del.. Hørtes igrunn litt slitsomt ut.. Her har vi noen ganger gruppetimer (om alle i gruppa vil) og det er ikke mer en ca. 1time. Er heller ikke en stor gruppe. Vi er 3stk. I tillegg har vi enkelttimer om vi trenger det. Og vil man snakke privat med hs så tar hun det etter fellestimen. Fornøyd med opplegget her hvertfall.
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 13. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2011 Ok det hørtes litt mer rimelig ut. Vi er 7-8 stykker og helsesøsteren blir utrolig forbannet om man ikke dukker opp. Jeg og babyen tilhører også en annen gruppe mye nærmere huset (kan gå ditt) hvor vi møter ca en gang i uken, synes det holder mer enn nok, men savner veiledning man kan få fra helsesøster.
*LillaMeg* Skrevet 13. april 2011 #4 Skrevet 13. april 2011 Tror jeg ville byttet helsestasjon og helsesøster da.. Hva gjør dere i 3timer da? Skjønner jo at ting tar tid om dere er 8stk, men 3timer er jo leeenge..
Mammahjertet <3 Skrevet 13. april 2011 #5 Skrevet 13. april 2011 Oi, det hørtes litt rart ut. Og så lenge som tre timer? Jeg har bare hørt om at en får timer alene med helsesøster. Jeg hadde bytta helsestasjon hvis jeg var deg.
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 13. april 2011 #6 Skrevet 13. april 2011 her vi bor er det og sånn at man møtes i gruppe med fysioterpeut når babyene er 3 mnd, da dannes en evt barselgruppe, så er det felles igjen når babyene er 9 mnd og de som vil kan da snakke alene med helsesøster og gå etter at man er ferdig der, men sysns 3 timer hørtes drøyt ut. men alle de andre kontrollene er alene med helsesøster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå