Gå til innhold

Hva synest du om Vinter?

Anbefalte innlegg

Vi har lurt litt frem og tilbake med navnet på lisjebroren...

Vi hadde først bestemt oss for Storm, men no lurer vi på å skifte til Vinter.... :)

Vi har kalt han for Storm i ca 8 veker..) Sida vi begge er usikre må vi finne ut hva vi vil før dåpen om 7 veker..:) føler at han skal døpest med sitt rette navn liksom...)

Storebror heter Varg...

Varg og Storm?

Varg og Vinter?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143137402-hva-synest-du-om-vinter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri hørt Vinter brukt som navn før, og ifølge ssb antakelig ikke i bruk her til lands heller - men det har vel egentlig fælt lite å si sånn egentlig :o)

Jeg synes faktisk det klinger godt. Kan jo selvsagt bli litt klabb og babb siden det er et ord som brukes hyppig i norsk vokabular (mye mer enn f.eks. bjørn/Bjørn). Synes både Storm og Vinter passer godt til Varg, men noe må det vel være siden dere fortsatt ser dere om etter navn etter å ha kalt poden det i 8 uker? :o)

Annonse

Annonse

Hmmm... Vet ikke helt hva jeg føler om Vinter. Kanskje fordi Vinter/Winter er et veldig vanlig etternavn her jeg bor!

Varg og Storm passer bra. Tillater meg også å komme med et forslag (forhåpentligvis uten å ødelegge enda mer før dåp! hehe)!

Hva med Varg og Viljar?

• 1 måned senere...

Liker ikke Vinter. Å i allefall ikke til gutt, da jeg kun tenker på det som jente. Er det noen engelske gener, så synes jeg Winther er pent! På jente vel og merke.

Storm er utrolig fint! Ett av mine yndlingsnavn - så dette ble en klar nr 1 for meg, av dien navn :)

Varg og Storm - perfekt komb :)

Storm er jo nydelig!

Vinter virker teit. Sorry.

Storm er guttenavn i Norge og unisex navn i engelskspråklige navn. Så at det er jentenavn i utlandet er tull, det er begge deler.

Synes dere skla beholde Storm, passer kjempefint med storebrors navn!

Ser at det første innlegget begynner å bli litt gammelt. Men blir nysgjerrig. Er det lov å kalle en gutt for Vinter som fornavn? Leser her: http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article664130.ece at det ikke er lov å bruke fornavn som også er etternavn. Et raskt søk på ssb.no/navn forteller meg at ingen gutter i Norge heter Vinter som fornavn, men ni har det som etternavn.

Hmm.. Tror ikke det er riktig at man ikke kan bruke fornavn som også er etternavn. Kjenner en familie som heter Eira til etternavn og syns jo det var litt rart i begynnelsen siden jeg forbinder det med et jentenavn. Så det er nok fullt mulig å hete det begge veier?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...