Gå til innhold

Jeg har født :)))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynte med (mase)rier kl 04.55 på Torsdag den 7 april, vannet gikk 06.20.. Gikk hele dagen med vondt, og ventet på at det skulle bli regelmessig. Dro inn på føden i 1600 tiden , da de måtte sjekke at alt var bra med baby :) Gledet meg til og se hvilken fremgang det var, men det hadde ikke skjedd stort!! 1,5 cm åpning.... Da kjente jeg at jeg døde litt innvendig!! :-P

Da vi dro fra sykehuset, fikk jeg plutselig myye mer vondt.. Gikk med dette hjemme til i 8 tiden på kvelden, da klarte jeg ikke og være hjemme lenger!

Fikk komme opp på føden og fikk utdelt et koselig rom med badekar i.

Jeg gikk hele kvelden med disse (mase)riene.. tenkte at hvis jeg hadde vondt NÅÅ

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FORTSETTELSE---->

DA kommer jeg ihvertfall til og stryke med..

På natta måtte jeg få en sprøyte i låret for og få sove litt, for kroppen var helt utslitt. Når jeg våknet senere på morgenen den 8 april, hadde jeg VONDT.. nå var det mer på gang. Jeg var sliten og kroppen taklet alt så dårlig! Fikk komme inn på fødestuen kl.9, Var der en stund og fikk lystgass. Jordmor sjekket åpning, der var det hele 2 cm!!

uff.. Hun bestemte seg nå for at jeg burde ta epidural, noe jeg var med på. Jeg var så anspent i kroppen, så det var nok også en av grunnene til at kroppen min jobbet dårlig med riene.. Anesti-legen kom opp etter en stund, og fikk satt denne epiduralen *HIMMELEN* Dette var så deilig.. jeg fikk slappet heelt av.. Hun satt samtidig drypp, for og få fortgang i ting.

Etterhvert kjente jeg press nedentil.. Dette sa jeg til jordmor, og hun forklarte at det kunne være epiduralen. Snart kjente jeg så press at jeg ba hun sjekke åpning! 10 cm!! :D yess tenkte jeg.. Sambo hadde for 10 min siden dratt hjem for og hente noe til meg. siden vi bor 1min unne med bil. Jeg fikk beskjed om og ringe han kjapt og si han måtte komme! :) Jeg sto og trippet på gulvet ved siden av sengen fordi jeg nesten ikke klarte og holde igjen.. Sambo kom endelig. Jeg fikk lagt med ned og bare måtte begynne og presse! :) etter 20 min med pressrier kom hun ut, NYDELIGE jenta vår <3 3570 gram, 50 cm lang og 34 cm rundt hodet :)

Skrevet

Hun kom forresten kl.12.20 :)

Skrevet

åhh..gratulerer så mye med prinsessa=))

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta!! Godt at slutten av forløpet ble så fint, når det varte og rakk så lenge i begynnelsen! Kose dere masse:))

Skrevet

Så kjekt:)) Gratulerer!!

Skrevet

Åååå...gratulerer så masse!

Har sneket litt her inne for å følge med på deg, siden vi egentlig hadde samme termindato.

Kos deg masse med den vakre jenta.. :-)

Skrevet

Gratulerer så kjempe masse :)

Skrevet

Gratulerer såå mye :D <3 Gleder meg til det er min tur nå <3

Skrevet

Gratulere så mye med jenta. Vi fikk å vår lille tulle den 8 april, klokken 22.39...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...