Ettervinterkommervår Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 Lillejenten på 10 uker hylskriker når hun ligger i bilsetet (dersom hun ikke sover, selvfølgelig) og i vognen sin. Kan ikke "safe" med å ta en trilletur eller biltur, for jeg vet ikke om hun kommer til å sovne eller bare skrike og skrike. Hun hyler så kraftig og intenst at hun får spyttskum rundt og i munnen, og det virker som det kommer en del slim opp i munnen når hun skriker sånn. Hører nesten ut som hun holder på å bli kvelt..., det er skikkelig ekkelt og nesten litt skummelt. Er det flere som har det slik? Som regel roer hun seg straks jeg tar henne opp. Hun sovner også av og til i bilstolen. Vognen har ikke vært så mye brukt dessverre, men hun har sovnet i den også. Synes det er en vanskelig situasjon, for jeg vet aldri hvordan "turen ut" blir, og jeg vegrer meg nesten derfor litt til å planlegge bytur, trilleturer, etc... Har vært hos manuell terapeut og hun har ingen låsninger ol som kan plage henne. Tror rett og slett hun bare er illsint, og kanskje litt skremt (er ikke særlig kjekt). Jenta tar selvfølgelig ikke smukk (sukk fra en trebarnsmor), og koseklut eller fille m/lukt av meg funker heller ikke for å roe henne i disse situasjonene. Må tilføye at hun ellers er smørblid, smiler og prater og koser :-)
Lizz27 Skrevet 14. april 2011 #2 Skrevet 14. april 2011 Huff...det høres grusomt ut. Ligner litt på hvordan jeg hadde det med min når han var helt liten. Han hatet å sitte i bilstolen, hatet vognen og tok ikke smokk. Jeg holdt på å bli sprø. Han skrekk seg helt lilla og jeg grina som en tulling. For oss var det nok nakken som var mye av problemet. Gikk til osteopat og ting endret seg ganske fort etter det. Men ble aldri helt fornøyd med det første bilsetet uansett. Og så mange trilleturer ble det jo ikke. Det ble heldigvis mye bedre når vi skiftet til neste bilsete, noe vi gjorde litt tidlig kanskje. Tror ikke han likte å sitte så stramt. Ville ha god plass Kan jo ikke hjelpe deg med dette, men forstår din frustrasjon. For meg "ødela" det den koselige småbarns perioden. Turte jo knapt å gå ut døra de første 6 mnd. Ikke no cafè-besøk for meg. Håper det hjelper på snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå