elisabeth89 Skrevet 13. april 2011 #1 Skrevet 13. april 2011 Da er TR ankommet nok en gang:( fikk mensen i går tidlig og testet negativt i dag Neste runde blir vel et såkaldt fryseforsøk...De setter inn det befruktede egget jeg har fryst.. ingen medisiner involvert.. Noen som har noen erfaringer å dele på det området??
Gjest Pippi9 Skrevet 13. april 2011 #2 Skrevet 13. april 2011 Synd det ikke gikk elisabeth89; godt å ha noe på lur i frysern da :-) Jeg har hatt fryseforsøk en gang. Det gjennomføres enten i naturlig syklus (dvs. innsett etter eggløsning og ingen medisiner) eller alternativt med Progynova (østrogen). Jeg tok Progynova fra en av de første dagene i syklusen (husker ikke helt når) og sjekket slimhinna etterhvert, når den var mer enn 7 mm kunne tilbakesetting skje når det passet for meg i løpet av en ukes tid. Klinikken gir deg beskjed om opplegg. Lykke til! Fryseforsøk er "plankekjøring" ifht. vanlig IVF :-) Hva er forresten IVFD?
Klar som et egg! Skrevet 14. april 2011 #3 Skrevet 14. april 2011 Så kjedelig... Men et fryseforøk er enkelt og greit, og mye mindre stress enn hele prosessen med modning og uttak av egg! Hvor mange befruktede egg satte de inn? Jeg har hatt et "ferskt" forsøk hvor jeg satte inn ett egg, da ble jeg ikke gravid. Deretter hadde jeg 2 fryseforsøk hvor de satte inn 2 egg begge gangene. Ved begge fryseforsøkene gikk jeg på Progynova fra dag 3 i syklusen (Økte mengden utover i syklusen etter anvisning fra klinikken). Jeg ble gravid ved begge fryseforsøkene, hadde en MA første gang, men denne siste gangen ser det ut til å ha gått bra, jeg er 15 uker på vei med tvilinger:) Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå