Gå til innhold

Vi tenkte å lage en ønskeliste over barselgaver og levere i diverse butikker... Forslag til hva som kan være på lista?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter en liten gutt i sluten av juli, og tenkte at vi skulle legge ut ønskelister til barsel i diverse babyforretninger (så vi ikke får ting vi ikke har behov for, eller ikke ønsker oss). Da blir det mye enklere for folk å finne ut hva de skal kjøpe til oss! Gjorde det samme i bryllupet vårt, og det førte i hvert fall til at vi slapp å bytte stort. Veldig greit, frister ikke akkurat å gå ut å bytte barselgaver rett etter fødsel... ;)

Det vi har satt på lista så langt er:

Saueskinn

Bleiebøtte

Klær (helst av merket Petit Bateau, ellers bare enkle og nøytrale klær uten figurerer).

Sengetøy (ikke med figurerer på)

Robeez

Badebalje

Sengekant (nøytrale)

Bomullspledd

Strikkede klær

Matrosdress

Sølvarmbånd (inngravert med navn)

Penger

Flasker

Ammepute

Amme-BH

Ammetopp

Madrass

Voksipose

Ullundertøy

Vippestol

Lekegrind

Reiseseng

Bilstol med base

Babygym

Babycall

Brystpumpe

Stelleprodukter

Bæremeis

MeiTai

Stellebord av merket Stokke care

Leandervuggen

Speilreflekskamera

Barnebunad

Tripp-trapp-stol

Hva mer kan vi ønske oss til barselsgave?

Fortsetter under...

Skrevet

Ja hva mer kan dere ønske dere? Jiiis, vanker dere i rike kretser? De fleste kjøper vel no klær til 200 kr når barnet blir født. Er vel bare besteforeldre som gir dyrerer ting?

Hva har/skal dere kjøpe selv da?

Speilreflekskamera????????????

Håper ikke du lager liste og sender ut til folk, eller legger ut på fb.

Da blir du sett på som passe rar:)

Skrevet

Hehe, lov å prøve seg

Skrevet

Ser du har skrevet opp flasker og da er det alltid greit med flaskesterilisator:)

Og forventer dere virkelig å få stellebord,meitai,voksipose i barselgave?

Skrevet

Herregud, skal dere ikke kjøpe noen ting selv? Dere har jo alt en baby trenger på og mer til på den listen.

Veldig spesielt å ønske seg så dyre ting, jeg hadde hvertfall fått bakoversveis hvis noen hadde kommet med en sånn liste til meg.

Annonse

Skrevet

Sykt....

Regner med det er tull, men kjenner et par som faktisk sender ut detaljerte gaveønsker på sms før barna har bursdag....

Skrevet

Det meste av det her må du vel gå ut og kjøpe selv,så du kan jo henge lista på kjøleskapet eller no?

Skrevet

Haha - du må tulle.....

Det er da ingen som gir slike ting i barselgave?

Noe av det kan være gaver til navnefest/dåp - men til en nyfødt er det vel bare vanlig å gi en liten ting/klær til toppen 200,-.

Skrevet

Jeg seriøst DØR av latter av denne!!!

Skrevet

Sorry, biter ikke på. Lov å prøve seg.

Skrevet

Takk for forslag, da skriver vi ned flaskesterilisator.

Er vanlig å skrive ønskelister til barselsgaver... Så slipper man å få ting man ikke liker. :) Forslag fra venninna mi, de gjorde det samme med sin andre gutt, og da endte de ikke opp med ting de ikke likte. :)

Genialt synes jeg.

Skrevet

Å alt som koster under 500 kroner kjøper dere selv?

Var ikke snau denne "ønskelista" deres.

Unnskyld at jeg sier det men dette var jo nesten litt frekt!

En ting er at det er vanlig å legge ut ønskelister til bryllup, men jeg har aldri hørt om samme praksis til fødsel...

"så slipper vi å få ting vi ikke trenger eller ikke ønsker oss"?...

Har du hørt om å ta i mot det man får med ett smil å si takk?

Annonse

Skrevet

hahaha... Dette må jo være tull?! Ikke akkurat beskjedne ønsker...

Skrevet

Hadde dette vært til en dåp, så kunne jeg under tvil skjønt det. Men hadde min venninne sagt at hun hadde lagt ut gaveliste over barselgaver, da hadde jeg nok trodd hun hadde fått drypp....

Skrevet

Tror ikke jeg så vogn på listen? Bare å skrive opp de dyreste dere finner da.

Skrevet

Dette er d sykeste jeg har lest på lenge. Legger man virkelig ut ønskelister over barselgaver?? nei og nei, har ikke tenkt tanken på barselgaver en gang jeg. blir fornøyd bare noen kommer innom å hilser på når jeg har født. jeg blir alene med babyen og har kjøpt alt selv dessuten har jeg en pappa med masse penger, men har ikke spurt han om jeg kan få ditt og datt til babyen, ærlig talt, d får da være måte på!!!

Skrevet

HAHAHAHA, hva skal dere kjøpe selv da? Et par sokker?? Tror dere virkelig det er familien rundt som skal forsyne dere med alt babyen trenger? Eller, det er kanskje sånn i enkelte kretser, ikke vet jeg...men jeg hadde følt det veldig merkelig om noen forventet at vi skulle kjøpe bilstol og stellebord til deres barn. Hva skal du forresten frakte ungen hjem i fra sykehuset? Enn om ingen kjøper den?

Sånne lister er helt vanlige når det gjelder bryllup ja, men dette er første gangen jeg hører om barselgavelister. For øvrig en ok idè, men man må da kunne moderere seg litt! Jeg så på barselgavene som bonuser, om noen spurte svarte jeg ting jeg ikke så nødvendigheten i å kjøpe, men som kunne være fint å ha.

Skrevet

du har glemt vogn... ferier... stipend til utdannelsen... babyspa...

Særiøst... flatlusa står på gangen å skjemmes av at du ikke stiller større krav når du først stiller noen...

Skrevet

Ro dere ned, damer...

I min omgangskrets er det ikke uvanlig med sånne lister. Vi har dem til bryllup, dåp, konfirmasjon osv. Tvinger ingen til å kjøpe det som står på, men foretrekker det (er slitsomt å bytte ting man ikke liker).

Vogn har vi selvsagt kjøpt selv, ikke lek dumme..

Skrevet

Seiøst, dette er jo alt du trenger og mer til til en liten baby. Det eneste jeg kommer på i farta som IKKE står på lista og som dere trenger er bleier og vogn..

Hvis dere ikke har råd til å bruke penger på babyen selv, hvorfor ble du gravid??

Akkurat DET stellebordet?

Bilstol MED base?

Speilrefleks???

Klær av akkurat DET merke?

jises.. håper ikke jeg kjenner deg.. Hva ønsker du deg i 30/40/50 års gave av venner?? En ny bil??? Oh my God...

Dette kan ikke være annet enn troll! Ingen med sine fulle fem legger ut ønskeliter på butikkene, og ønsker til de prisene da!!

Skrevet

Må jo være du som leker dum?? Eller ikke leker kanskje! Dette er ihvertfall det dummeste jeg hat lest på lenge!! Hvem er det som, utenom besteforeldre, kjøper bilstol, stokke stellebord eller speilreflekskamera i barselgve??

Skrevet

Phu... Blir helt svett jeg, av å tenke på å gå inn i en vanlig butikk å bytte no lavprissvada noen har vært så frekke å gi oss uten å sjekke ønskelistene våre først... Hva tror folk om meg? Jeg har da annet å gjøre...

Skrevet

LOL!! Ja, jeg pleier å kjøpe amme bh i presang til den lille.

Tull fra ende til annen!! Er ikke mulig å være så frekk ;) En ting er ønskeliste, en annen ting er å ønske bunad, speilreflels osv osv..

Er det ikke vanlig å kjøpe et lite antrekk eller noe??

Skrevet

Foretrekker at du ikke utgir deg for å være meg. Jeg blir ikke svett av det, men jeg synes det er litt slitsomt. Har andre ting å bruke tiden på når jeg har fått en liten, og hadde derfor satt pris på å få de tingene vi trenger. Det er ikke et krav, men et beskjedent ønske. Forskjell på ønsker og krav, vet du!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...