Gå til innhold

Flere som har sykluser som varer i 40 dager++ ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere her som har sykluser på over 40 dager? Min var sist på 46 dager, og gangen før det på over 8 uker..

er dette normalt etter å ha sluttet på p-piller? (for ca 4 månder siden)

Noen som har klart å bli gravide selv med så lange perioder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i samme situasjon som deg.

Jeg sluttet på pilla i desember, og har samme syklus som deg.

Er frustrerende!

Skrevet

Det er nok en dum bivirkning av å gå på p-pilla ja:(

Skrevet

Jeg slutta også i desember... skikkelig dritt! Men siden vi er flere så er det sikkert ganske normalt etter pillene.

Vet ikke helt når jeg har EL når det er så lenge mellom hver gang.. har du orden på dette hos deg da? :)

3pp her også.. hehe morsomt om vi fikk det til samtidig da:p

Skrevet

jeg skal hvertfall ALDRI mer gå på de dumme pillene igjen! er skikkelig sint på meg selv for at jeg ikke sluttet lenge før vi skulle prøve.. men men.. jeg var jo redd det skulle funke med en gang:p hihi

Skrevet

Helt ærlig så aner jeg ikke om jeg har hatt EL engang... :P

Det som jeg synes er så merkelig er at jeg fikk mens bare noen dager etter jeg sluttet på pilla, men så lot den seg vente, og vente.

Jeg fikk tips om å prøve vitex, så jeg kjøpte det.

Fikk mens 4 dager etter jeg begynte på de, men neste gang gikk det igjen over til 40 dager +++

Anger også på at jeg ikke sluttet før vi bestemte oss for å prøve, men så er det som du sier, redd for at det skulle klaffe med en gang liksom.. :P

Betryggende å se at jeg ikke er alene i situasjonen iallefall! :)

Skrevet

Så Vitex funket ikke? :( Jeg har også nettopp kjøpt det, men fikk mensen idag faktisk, 40 dager siden sist, så HÅPER at den er på vei til normalen da den blir korter for hver gang. Leste at man skulle begynne på Vitexen samme dag som man fikk mensen. Kanskje du kan prøve det neste gang?

Ja, det er nesten litt stygt av meg å tenke at "bra, jeg er ikke alene" men det hjelper, man føler seg ikke så unormal :) :)

Har du brukt ELtester? Tenkte å teste meg hver dag til neste mens nå bare for å se om jeg har EL.

Skrevet

Vitex gjorde at jeg fikk mensen tilbake etter p-pilla slutt, men etter det har jo syklusen vært helt på tur...

Men kanskje jeg bare skal gi de litt tid, så hjelper det vel gjerne etterhvert! :)

Hehe, jeg tenker jo likt som deg, og ble nesten litt "glad" selv når jeg så innlegget ditt :)

Jeg har ikke brukt EL tester nei, så aner jo ikke når evt EL er heller.

Skal kjøpe meg tester jeg også, så jeg iallefall vet om jeg i det hele tatt har EL!

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei :)

lenge siden jeg har vert her inne.

Hvordan går det med deg "ønsker en liten spire :) 3pp" har du fått kjøpt EL-tester?

Jeg har ikke tatt vitex enda, da jeg ikke fikk den i posten før mensen kom (leste at man skulle ta den den dagen mensen startet)

venter IKM tirsdag 24 mai, er så spennt, men vet egentlig at jeg ikke kommer til å få en positiv test da jeg ikke har funnet eggløsningen min enda.. hm..fikk en dag med positiv test, så teste jeg samme kveld me CB digital EL tester, men da var den negativ..?

når venter du TR ca igjen?

Skrevet

Hei hei :)

Ikke så ofte jeg er her inne jeg heller, så flaks at jeg så du hadde skrevet! ;)

Her er det ikke skjedd noe nytt siden sist.

Eller, jeg tok en EL test nå denne mnd, og den fikk jeg svak positiv på.

Ble en del kos i den perioden kan du vel si, hehe...

Stakkars gubben ble vel så lei av alt maset mitt tenker jeg... :P

Jeg skulle vel egentlig hatt TR nå på lørdag som var, men ingenting har dukket opp enda.

Tok en test i går, men den var jo selvfølgelig negativ...

Vet ikke om jeg kjenner noe på kroppen, om jeg kjenner om TR er på vei.

Ang Vitex så begynte jeg på de med en gang jeg fikk dem i posten, ettersom jeg ikke hadde hatt TR på flere mnd.

Og det ga en skikkelig kick-start, fikk jo TR etter bare 3 dager.

Men kan ikke si at Vitex har kortet noe ned på syklusene mine, virker iallefall ikke som det.

Lurer på hvor lenge man skal gå me slike sykluser før man går til legen jeg?!

Blir skikkelig frustrert av å ha det sånn..

Skrevet

hehe, samme her:) han sier han ikke blir lei, men det tror jeg bare han sier for å være snill ;-)

det kan jo være du kan ta en ny test om noen dager å se om du får en positiv ;-) du var hvertfall heldig som fikk en positiv EL test! Kjenner heller ingenting på kroppen, har aldri vondt når TR er der heller, kjenner vel litt murring i 20 min rett før jeg får den så går det bort. Men nå kjenner jeg akkurat som små "luft bobler" som ikke flytter på seg nesderst i magen, men det er sikkert bare innbilninger eller ønsketenkninger;(

tenker at jeg starter på vitex om ikke det går denne måneden, så har jeg prøvd det meste. p-piller får aldri mer se dagens lys i mitt hus hvertfall!

Angående det me legen, jeg tenkte også på det her om dagen, kanskje jeg skulle bestillt en time for blodprøve for å se om jeg i det hele har EL. å kanskje snakket litt om min sykt ustabile syklus. Har hørt at man ikke får noe hjelp fra legen før 12 månder med prøving uten hell, men en blodprøve bør vel ikke være det vanskeligste å få til..?

Om jeg ikke før TR i til juni tar jeg en hvit løyn til Herr DR. å sier jeg trenger hjelp! Vet venninna mi kontaktet legen etter 6 månder med ustabil mens og fikk hjelp, og vi har jo snart gått i 6 månder.

Om det går utover ditt dagshumør hadde jeg bestillt time om jeg var deg, for å se om du ikke kan få noen tips eller hjelp.

ALT er jo så spennende ved prøving for første baby så er ikke rart vi tenker på det så å si hele tiden ;-)

Skrevet

Jeg har faktisk tenkt tanken på å gå til legen å si at jeg sluttet på pilla tidligere enn jeg gjor.

Blir skikkelig frustrert av å gå rundt sånn å ikke vite noe om når evt TR kommer, eller om jeg er gravid!

Det som som regel skjer med meg rett før jeg tror TR skal komme, så innbiller jeg meg at jeg kanskje kan være gravid, og da kommer jo "symtomene" på det også, og ja blir like skuffa hver gang TR kommer.

Det gjelder liksom å ikke tenke eller stresse med det, det blir jo bare værre for oss da... :P

Men klarer jo ikke la vær heller da, som du selv sier! ;)

Var på ferie nå i hele mars mnd, og tenkte ikke så mye på dette med prøving å sånt helt til TR uteble igjen.

Ble jo helt i fyr og flamme, turte ikke å drikke alkohol eller noe!

Samboer trodde også kanskje at det hadde klaffet, men kom hjem i begynnelsen på April, sprang inn på apoteket å kjøpte test..

Og den var jo selvfølgelig negativ.

Dette du nevner med venninna di som fikk hjelp tidligere enn det som er normalt, kjenner faktisk ei jeg også som gjorde det samme.

Tenker at jeg kanskje bestiller meg en time i Mai, så for vi se hva legen sier, om det er noe hun kan hjelpe meg med. ;)

Kjekt å se deg her inne igjen forresten!

Alltid kjekt å snakke med noen som er i samme situasjon som meg :)

Skrevet

Hehe :) kjenner meg igjen i det du sier om alkoholen åsånn.. vil selv ikke drikke for jeg tror jo jeg er gravid hver måned, men neida!

Fikk et lite sjokk i helgen da, har sluttet å teste me EL test da jeg ALDRI finner ut når EL er, men så tok jeg en siste test jeg fant liggende, så kom det faktisk 2 steinblåe streker på testen, jeg ble helt vill av glede, men vi fikk bare gjort det EN gang :( så HÅPER det er nok til at noen av disse cellene traff eller treffer egget.. hehe. Har egentlig ikke NOEN forventing om det da. Er jo sånn når man tenker på noe så blir det som regel ikke slik:( Ventet mens 24 mai, men tror den blir om 2 uker nå, da jeg leser på nettet at det tar 2 uker til TR kommer etter EL.? Vet du noe om det? da har jeg sykluser på 55 dager hah, er så lei! bestiller time hos legen så snart jeg vet om jeg er gravid eller ikke.

Noe nytt hos deg da? :) Fått tid hos legen? Er veldig spent på hva legen sier, så let me know ;-) Så skal jeg dele mine tips når jeg har fått time :)

Syns også det er så deilig å snakke med noen som er i samme situasjon. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...