Gå til innhold

Dere som er hjemme med barn på 2-3 år; hvor mye får dere gjort i løpet av en dag?

Anbefalte innlegg

Hvordan er dagsrytmen og hva får dere gjort av husarbeid etc?

Her står vi opp kl syv, spiser og sender størstemann på skolen. Så leser vi litt eller ser barneTV før vi steller oss og går ut. Er ute og leker, triller, sykler eller går til rundt elleve-halv tolv. Da går vi inn for lunsj og jeg legger barnet for formiddagshvilen.

Den timen det er stille i huset leser jeg aviser, drikker en kopp kaffe, betaler regninger eller tar de telefoner jeg må gjøre i stillhet. :-)

Når hun står opp igjen er det frukt eller yoghurt og litt lesing eller leking. Så henter skolegutten og drar å handler og drar hjem for å lage middag. Da er klokken blitt rundt tre og da er det litt kaotisk ifht å få fordelt tiden mellom ungene, få snakket litt med største og høre om dagen hans mens jeg lager middagen.

Middag rundt 16.00-16.30. Så er det lekse og leking en liten time før barneTV. Etter BarneTV er det kveldsmat, kveldsstell og bading før det er leggetid klokken 19.00 og 20.00.

Etter det blir det husarbeid (det jeg orker) før skolearbeid og alenetid.

Hvordan er deres dager?

Fortsetter under...

Står opp mellom 7 og 9 en gang. Bytter bleie, og setter på en maskin med klær når jeg allerede er på badet. Går på kjøkkenet og lager frokost samtidig som jeg tar litt oppvask (Savner oppvaskmaskin).

Så sitter vi oss ned for å spise frokost sammen, etter frokosten henger jeg opp klærne jeg vasket og setter på en ny maskin. Så steller vi oss og kler på oss før vi går ut og går en tur med hunden. Vi går hjem igjen med hunden også leker vi litt, om vi er ute kommer da an på været.

Så er det inn for å sove innimellom, han trenger ikke alltid søvn. Så spise vi lunsj. Nå henge jeg opp klær igjen og tar litt mer oppvask. Etter dette drar vi gjerne en tur til byen, på besøk til noen eller tar en tur i stallen.

Så er det hjem for å lage/spise middag. Så er det littegrann leking før det er leggetid.

På kvelden så gjør jeg litt husarbeid, men hovedsakelig gjør jeg skolearbeid eller slapper av med tv serier eller noe sånt. Prøver å få inn litt skolearbeid på dagtid innimellom også når han er i form til å leke alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...