Gå til innhold

Hva er viktigst for deg når du valgte vogn? Kul cafe vogn eller en god liggevogn til barnet?

Anbefalte innlegg

I barnehagen er der så mange der har "kule cafe vogne" enige de er flotte og lette og trille, men gud hvor er de dårlige for barna og ligge i.

-ofte er de 3 hjulinge og disse må vi støtte opp av veggen, har hent flere gange at de tipper. De fleste ligger også og dingler med bena enten på en smal fotstøtte eller de "ramler" ned.

Jeg kjøpte en diger barnevagn, som han sov utrolig godt i,med en riktig madrass (ikke bare "platen" som er i vognen) den var tyngre og gå me end en cafevogn, men den var det verd. Kjøpte en billigere cafevogn til og bruke i butikkker osv.

Fortsetter under...

Valgt Simo fordi dette er en god sovevogn, lang liggeplass, god demping. Er kanskje en stor, ikke den peneste og litt tung vogn. Men gud så god å trille og guttungen får god plass i den. Han bruker den i barnehagen nå. Og jeg er veldig glad for at jeg valgte Simo, da jeg har en lang gutt for alderen.

Trehjuling som tipper? Sånn helt av seg sjøl? Eller er det fordi andre barn velter den? Hvilke vogner er dette?

Min trehjuling har (mountain buggy) står veldig stødig ihvertfall, har aldri hatt behov for å støtte den mot veggen.

Annonse

Jada,det viktigste er selvfølgelig å se kul ut!

Praktiske ting som at den er lett,tar liten plass i bilen,har god kalesje SAMT er god å sitte/ligge i, kommer i andre rekke....

Forresten har ingen av mine 3 barn sovet i sportsvognen.

Har en lett og grei abc cobra til handling,cafe ,ut og inn av bil osv. Så har jeg en gammel Simo bagvogn til sovevogn for minsten. Sovevogn i barnehagen for 2-åringen er en eldre stor og god Brio sportsvogn...:)

Annonse

Gjest UndrendeUllteppe

Så herlig med en danske på forumet!! :-D

Her kommer selvfølgelig supermanns komfort foran alt. Og det er ingen problem å finne vogner som er komfortable og ser fine ut, uten at man må ha de der "space"-vognene som ser helt futuristiske ut...liker klassiske jeg. Hadde elsket å ha en sånn gammeldags en!

For øvrig så jeg i en blogg at Danmark har mye bedre utvalg i store, gode liggevogner. Disse bag'ene er rett og slett ikke på markedet her, selv om de fører det merket. Visstnok fordi Danmark har større tradisjon for å la ungene ligge ute og sove til de er ganske store...men det gjør de vel her også? Veldig tåpelig!!

Jeg tror faktisk ikke det er så mange som velger vogn på grunnlag av det du skriver her. Innlegget ditt lyser "alle som ikke velger som meg er egoister".

Jeg måtte ha en lett men solid vogn pga helse og adkomst og oppbevaringsmuligheter, det betyr ikke at det ikke er madrass i bagen eller at den er vond å ligge i. Det betyr heller ikke at jeg ikke interesserer meg for at barnet skal ha det godt i vognen. Min datter stortrives i vognen sin hun, selv om det er en typisk trendvogn. Det eneste jeg ville endret er større bag og vendbar sportsdel. Ikke tipper den heller, selv om den har tre hjul.

De danske oddervognene er fine til å sove i, men om det er noe som ser vondt ut så er det oppstøttede babyer i bagvogner som ikke er laget for å sitte i. De fleste trenger en vogn som har mer enn én funksjon, og jeg ville ikke trillet toåringen på tur i en Oddervogn med mindre det var fordi hun skulle sove.

Dette med regulerbart fortbrett tror jeg er ekstremt overvurdert. Her får jeg ingen klager på at beina er bøyd, og hun velger vognen fremfor sengen når hun skal sove dagluren sin. Og ja.... hun har madrass i sengen, det er ikke sånn at vi som mishandler barna våre med trehjulinger ligger dem rett på ribbebunnen i sengen altså.

Valgte god liggevogn... Kjøpte til å bruke i barnehagen ,da Teutonia vognen ble for kort i ryggen etterhvert .... :)

Meen, det er likevell en 3-hjuling (en stor og tung sådan;))... har TFK Joggster, uten svingbart hjul foran... Den har ganske lavt tyngdepunkt, så har aldri vært ute for att den har veltet (heller ikke vært nær)...:) Har brukt den både på shopping og i ulent terreng (går mye tur på ganske dårlige skogsveier og det går helt fint)...:)

Vi føler vi har en god liggevogn. God madrass, sele i bunnen.

Ryggen kan stilles fra helt flatliggende til ganske så rett opp og ned sittende.

Gjør ikke meg noe at vogna er litt tung, det gjør den stabil! :)

Hi her.

Det var absolut ikke meningen og kritisere nogens vognvalg!!

Hadde jeg ikke jobbet i barnehage, tror jeg ganske sikkert jeg vill ha kjøpt en cafevogn! De ER lette og trille, oppbevare og kule og se på!

men er så overrasket over at mange av de vognene som barna bruker til og sove i, ikke har god plass til barnet

13:50 her

Jeg jobber også i barnehage, på småbarn til og med. Synes ikke det er noe automatikk i at de som sover i f.eks oth har det værre enn de som sover i emmaljunga.

Jeg hadde ikke sendt en Bugaboo eller en quinny som sovevogn til en treåring i barnehage. Det er små og lite lune vogner. Min datter sover inne i barnehagen, men hadde nok kjøpt en brukt simo eller emmaljunga til å ha i barnehagen om hun skulle ha sovevogn.

Vi har følgende vogner:

Phil & Teds med søskensete slik at vi kan ha to i vogna om nødvendig. Den har tre hjul, og fungerer fint over alt.

En simo duovogn som står i barnehagen - er sovevogn.

Så har vi MacLaren Techo XT som ligger fast i bilen, den bruker vi når vi er på shopping med bil.

Nå har jeg bestillt en TFK joggster Twist til neste, da jeg vil ha en stor og praktisk bag hun kan sove i.

Når den nye babyen blir eldre, blir det enten TFK eller Phil & Teds som vil bli brukt. Jeg klarer ikke gå tur, der feks kafebesøk inngår med Simoen. Foretrekker helt kalar svingbare forhjul. Når jeg har vært ute på trilletur med babyen, er vi ofte innom en butikk eller fkes Storo sentret, og firhjulinger uten svingbare forhul er det verste jeg vet å knø med på butikker.

Så ja, vi har mange vogner, men hva så, de selges lett på finn etter bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...