Gå til innhold

Noen andre med kollik barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er nå 3 uker og han har så vondt stakkars, det har bare blitt værre den siste uken :-( Det går så klart utover søvnen vår, men stakkars lille har så ekstremt vondt. Han begynner med å sjelve rett før smertene kommer også skriker han så intenst at det er grusomt å høre på og ikke kunne gjøre noe med det annet enn å holde han i handa. Vi har prøvd akupuntur, dette har ikke fungert. Han skal til sin første fysoterapauttime i dag, og vi krysser fingrene. Vet det er så mangt man kan prøve, hva gjør dere, har det fungert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt 2 kolikkbarn (vi har 3 barn..). Og det er helt forferdelig,ja!!:(( Synest så utrooolig synd i de når de har så vondt. Og man føler seg så hjelpesløs når ingenting hjelper. Jeg begynnte selv å gråte mange ganger fordi jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre..barnet bare skrek og skrek :(

Med førstemann gikk vi til kiropraktor. Da viste det seg at han hadde låsning i nakke og rygg. Etter 4 behandlinger var han en helt ny gutt!!:)) Herlig!:) Med andremann gikk vi også til kiropraktor. Han fann noen låsninger i ryggen på henne. Hun hadde 4 behandlinger, men hun ble ikke bedre... Når hun var 3mnd og 1 uke ble hun plutselig kvitt kolikken og ble ei helt ny jente!;) Så for oss virket kiropraktor på den ene, men ikke den andre..;) Ville heller prøvd kiropraktor enn fysio, tror jeg.

Lykke til! Og håper småen blir bra snart! Det er helt forferdelig når det står på, men plutselig er det over, og man glemmer heldigvis fort!;))

Skrevet

Ja, mange tårer blir det her også, og det virker inn på mengden av melk jeg har, og det bekymrer meg masse :-( (Jeg har egentlig masse melk, det bare rant og rant, jordmor kaldte meg melkemaskin og gutten vår spiste og spiste, så det rant ut av munnen på han <3 men nå renner det ikke lenger, han legger på seg så mat får han, men skulle gjerne ha fått fryst litt også.)

Kiropraktor ja, da er det neste steg. Skjønner godt at det måtte være helt fantastisk når det plutselig gav seg etter de timene på gutten deres, skjer det her tror jeg det blir en gledesdans fra både mann og meg ;-) Men i værstefall, som du selv har merket, de sier at 3 mnd da er som regel alt "påplass" av tarmene og de har blitt vandt til mat annet enn intravenøst igjennom navlestrengen, at da gir det seg...men tre mnd høres så altfor lenge ut nå som han ikke er 1 en gang. Jeg håper virkelig noe fungerer!

Skrevet

heizann;)

vi er nettopp ferdig med kolikken på vår sønn, noe som hjalp oss masse ar sukkervann!

1dl vann og 2sp.skje sukker..

det hjalp i de vondeste tidene, og mye vugging. ville hjulpet masse med en som vugger av seg sel, hvor barnet ligger i. da får den en del av søvnen den trenger gjennom dagen. og på kvelden så ha et forhånds varmet dyne/pledd og en uro med musikk over sengen..

dette var det som hjalp oss i de tøffeste skrikene;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...