Gå til innhold

Er det vanlig å gi de ansatte i barnehagen en gave når barnet slutter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke om det er vanlig, men de vil sikkert sette stor pris på det! Har inntrykk av at barnehageansatte stort sett får kjeft. En liten oppmuntring som "takk for at dere har tatt vare på barnet mitt" er sikkert en god motivasjon for dem.

Kanskje du kan lage en fellesgave til alle på avdelingen for eksempel; En kurv med god mat/kaker/god drikke?

Hvor vidt det er vanlig vet jeg ikke, men vi gjorde det da våre sluttet i barnehagen. Bare for å vise at vi har satt utrolig stor pris på den jobben de har gjort med barna våre.

Alle de ansatte på avd fikk hvert sitt kaffekrus, med håndavtrykk til barnet som sluttet. Også skrev vi navnet på den ansatte og takket for en fin tid fra førstebarnehagedag med dato og til siste barnehagedag med dato.

Krusene kjøpte vi på Panduro (19 kr pr krus også kjøpte jeg porselensmaling som vi malte håndflaten med og en porselenstusj). Kostet lite og gleder mye :)

Nå er det snart 5 år siden vi ga bort krus første gang, og jeg vet at flere av de som jobbet i barnehagen den gang har koppen sin enda å bruker den daglig :)

Hvor vanlig det er vet jeg ikke, men utrolig koselig å gjøre det uansett!:)

Går nå ann å ta med god frukt siste dagen til barnet?

Gi de en konfekteske på deling, og hver sitt kort med noen gode ord på?

Annonse

Det er veldig forskjelligt. tror det er nesten 50/50?

Vi får alt muligt forskjelligt. vin, blomster, kort, hjemmelagede ting, olier/krydder, oppskriftbok, sjokolade, sett m. 3 eco leppepomade, fotkremer, håndkremer, sett m. div kremer/shampo i reisestørrelse.

Det var noget av det jeg kom i tanke om :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...