Gå til innhold

insp. av annet innlegg. Hvor mange penge fikk DU i konfirmasjonsgave?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk smykker, og en del penger, men ikke så forferdelig mye, så vidt jeg husker.

Men det var nok til at jeg fikk dårlig samvittighet av å kæsje inn på å knele litt i kirken. Noen år senere meldte jeg meg uansett ut av hele greia.

Annonse

Det er 9år siden jeg stod til konfirmasjon. Jeg fikk bunad, brodert av mormor. Jeg tror jeg fikk rundt 12000kr. Jeg fikk veldig lite smykker og annet, jeg tror jeg fikk et kjede og et armbånd.

Har reagert på enkelte som er yngre enn meg som har fått over 20.000kr i tillegg til bunad også virker de misfornøyd. Håper ikke søskna mine er misfornøyd uansett hva de får når de skal stå om noen få år

Annonse

Jeg husker ikke akkurat, men fikk ca 7000kr hvor 5000kr var fra bestemor, 1000kr fra en gammel tante og resten fra div naboer og slektninger. I tillegg fikk jeg enorme mengder sølvsmykker, bla en del snorresmykker som var så "klassiske" akkurat da (ja, jeg konfirmerte meg i 1993;-) ) og sølv til bunaden jeg fikk av mamm og pappa sammen med en kassett/cdspiller:-)

Det er vel 14 år sidan eg vart konfirmert, meiner eg fekk ca 4000,- i cash, samt konfirmasjonsselskapet (og det kostar jaggu ein del), bunad, ein del smykker og bibel.

Brukte etter kvart ein del av pengane på sykkel.

Ble konfirmert i 92, og fikk bunad av mamma og pappa, bunadssølv av farmor, masse sølvsmykker( + en ring med en bitteliten diamant), paraply, bag og noe annet tral. Satt vel igjen med 6-7000 kr.... Som gjorde at jeg fikk råd til å dra ALENE til USA i en mnd samme sommer :)

( Dro og besøkte kusinen til mamma da.... så var ikke heeelt alene!)

Jeg fikk ca 16000 til konfirmasjonen. 10.000 fra farfar, resten fra andre. Husker jeg brukte dem på å kjøpe meg datamaskin (og da forsvant så godt som hele summen...)

Dette er 19 år siden (=skremmende lenge siden...)

Jeg fikk ca 10000, fikk 2000 fra farmor og 1000 fra mormor, ellers fikk jeg fra slekt, naboer, venner og bekjente. Fikk litt smykker.

Jeg ble konfirmert i 1992, så det begynner å bli en stund siden :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...