Kokkeli nyter våren:) Skrevet 13. april 2011 #1 Del Skrevet 13. april 2011 Jeg blir skremt når jeg hører om familier som aldri tenker miljø.. Det må jeg si. Og mener langt i fra at man skal bli hysteriske!!!! Jeg er langt fra det,selv om jeg kan nevne dette med miljø mange ganger.. Hørte i går på radioen at tok en av takboksen når den ikke var i bruk, og kjørte riktig så sparte en ca 10.000kr i året!!! Det er mye penger det!! Og mindre drivstoff en bruker jo bedre er det for miljø. Og nå som vi har lange lyse kvelder og etterhvert får litt varme av sola,, skrur dere av ovner som har stått på hele året, lamper som lyser hull idagen, og varmekabler i gulvet?? Kan spare masse masse penger på slike små ting!! Og ikke minst, lærer dere barna deres gode miljøtips?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143135909-ivrige-til-%C3%A5-spare-p%C3%A5-milj%C3%B8et-og-mener-at-mange-bekker-sm%C3%A5-gj%C3%B8r-store-utslag-hva-tenker-dere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #2 Del Skrevet 13. april 2011 Takboks har jeg ikke, men kjører økonomisk og dermed også så miljøvennlig som min bil tillater. Ovner har vi termostat på, de står på hele året, men varmer ikke annet enn når det er nødvendig. Utelys har vi lyssensor på, men de slås lilkevel av utpå våren engang. Varmekablene på badet er på det meste av året, bortsett fra den varmeste sommeren. Jeg er FROSSEN når jeg står opp om morgenen og trenger litt varme der før jeg får på meg klærne. Ellers så sorterer vi søppel, bruker ikke mer enn vi trenger og kjøper ikke søppel. Bruker restvarme når vi lager mat, vasker klær på korte program og kaldere temperaturer enn "makstemperaturen" som er angitt, bruker tørketrommel så lite som mulig (men vi har en liten leilighet med lite tørkemuligheter inne, så om vinteren blir den brukt en del). Jeg mener vi har et normalt forhold til miljø og at våre vaner også blir overført til barna. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143135909-ivrige-til-%C3%A5-spare-p%C3%A5-milj%C3%B8et-og-mener-at-mange-bekker-sm%C3%A5-gj%C3%B8r-store-utslag-hva-tenker-dere/#findComment-143136060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå