Gå til innhold

Svangerskapskurs/fødselskurs

Anbefalte innlegg

Gjest stårma

Hei!

Noen som skal/har vært på svangerskapskurs eller lignende? Jeg trodde det var helt vanlig å gå på sånt kurs. (Har sikkert "lært" dette fra amerikanske filmer/serier hehe, på samme måte som alle fødseler på film starter med at vannet går og så legger de seg ned å føder akkurat der de er i løpet av kort tid;) ) men virker som om sånne kurs ikke er noe som alle går på. Har googlet litt og ringt rundt, helsestasjonen hadde et kurs som var fullt... Sykehuset tilbyr ikke kurs virker det som. Det jeg egentlig hadde ønsket med et svangerskapskurs var å få omvisning på føden (men det får jeg ikke på kurset på helsestasjonen), og å få vite litt rundt selve det når fødselen setter i gang, fødselsforløpet, de første dagene etter fødselen osv. En del andre ting kommer jeg til å lese en del om på nettet og i bøker, og prate med moren min osv. Men var spesielt den omvisningen på føden og ting om "mitt" sykehus jeg ville vite mer om. Er førstegangsfødende og skal føde på Bærum sykehus.

Er det noen som vet om det tilbys svangerskapskurs i regi av Bærum sykehus? Har noen noen erfaringer med svangerskapskurs i Bærum? Er dette noe man egentlig trenger?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143135906-svangerskapskursf%C3%B8dselskurs/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg ville bare svare litt på dette innlegget ditt; jeg vet ikke om det er noen fødselsforberedende kurs i Bærum; jeg holder til i motsatt retning av Akershus; men da jeg fødte første gang var jeg både på fødselsforberedende på sykehus, samt kurs. Fikk mest ut av sistnevnte. Her er noe tilsvarende; og denne jordmoren kan jeg virkelig anbefale! :)

http://www.engodfodsel.no

Masse lykke til på veien videre! :)

jeg valgte å bare dra på omvisningen på sykehus, følte ikke behov for noe kurs egentlig siden jeg var så vant med småbarn og følte meg ikke særlig usikker etc. Men omvisningen var veldig fin syntes jeg, da fikk vi se fødestuene, fikk informasjon om smertelindring som ble tilbydd på det aktuelle sykehuset og fikk litt generell info om fødestillinger, badekar og barselperioden. Veldig okey syntes jeg, og det hele varte vel i ca 30 minutter til en time tenker jeg. :) Gå inn på nettsiden til ditt sykehus og se på når fødeavdelingen har omvisning der du er. :) hos oss var det første onsdag hver måned tror jeg. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...