Gå til innhold

Er det en advokat/jurist her? Vær så snill å se her!

Anbefalte innlegg

I såfall så har jeg et spm.. trenger jeg å kontakte advokat/jurist?

Jeg og min utenlandske partner har planlagt å flytte til hans hjemland (Australia) men vår lille baby som bare er et halvt år gammel. Forholdet skralter litt og derfor ønsker jeg å ta de forholdsregler jeg kan med tanke på å beholde barnet mitt om det blir slutt og jeg vil reise tilbake til Norge.

Har forstått at uten mannen min sin tillatelse så kidnapper jeg mitt eget barn hvis jeg forlater Australia med barnet etter at vi har bosatt oss der.

Så jeg tenker å skrive kontrakt med mannen min der han underskriver på at

1. jeg har full rett til å ta datteren min+ evt. fremtidige barn med meg til Norge når jeg måtte ønske

2. blir det slutt så skal datteren min + evt. fremtidige barn bo i Norge hos meg (men vi kan godt ha delt omsorg om han ønsker det)

Vil dette være nok for å beskytte mine interesser hvis det skulle oppstå konflikt senere? Er det nok å skrive kontrakt privat eller er det bedre om vi gjør det hos advokat?

Tusen takk om du svarer.. hadde ikke lyst å betale 2000kr bare for å vite om jeg trenger advokat eller ikke..

Hilsen bekymret mamma :)

Fortsetter under...

En slik kontrakt vil ikke være gyldig om den sier noe annet en loven i det landet dere bor i.

Personlig spørsmål: Hvorfor flytte helt til Australia med en mann når forholdet skranter? Du må ta i betraktning at det kan være du ikke får forlate landet sammen med barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...