Gå til innhold

Kan man be helsestasjonen om hjelp når man føler at det er noe i oppdragelsen man ikke får til?

Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenke meg noen gode råd om hvordan jeg skal takle barnet mitt i bestemte situasjoner. Er det noe jeg kan be helsestasjonen om hjelp til?

Tror nok jeg har blitt litt skremt av dib, for jeg er redd for at det skal medføre bekymringsmelding. Vet at det antakelig bare er tull å tenke slik, men klarer ikke helt å la være.

Det er snakk om et barn på seks år. Problemet er ikke veldig alvorlig, men jeg føler at jeg trenger råd om hvordan jeg skal takle volsdsomme sinneanfall.

Fortsetter under...

Såklart kan du det. Om ikke de kan hjelpe deg, kan de henvise deg videre til andre instanser.

Bedre at du selv viser initiativ til å løse en vanskelig situasjon, enn at du lar det skure å gå til ting kanskje kommer helt ut av kontroll, slik at hjelp av barnevernet kanskje ikke er til å komme utenom.

Ja, det er riktig sted å henvende seg. Det skal mye til før helsestasjonen melder, og det skal enda mer til for at barnevernet gjør noe mer en å tilby hjelpetiltak. Vil tippe du er milevis unna begge deler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...