Gå til innhold

Når starter dere med innkjøp av babyting?

Anbefalte innlegg

Dette er mitt andre barn, sist gang følte jeg at alle ventet lengst mulig med innkjøpene, virket som mange var redde for at d kulle gå galt, og at man satt der med masse utsyr og ingen baby...

Jeg skjønner denne tankegangen, og er enig i at d er litt drøyt å kjøpe barnevogn i uke 6...

Men sist ble jeg veldig plaget med bekkeløsning siste del av svangerskapet, å dra på shopping ble tortur, jeg angret veldig på at jeg ikke handlet da jeg enda var i god form, og kunne ha koset meg mer med d!

Denne gangen starter jeg handlingen etter ordinær ultralyd regner jeg med, den sjangsen tar jeg, man må jo ha troen på at dette går bra:)

man vet jo aldrig hvordan formen blir senere i svangerskapet, men mitt tips er værtfall å ikke vente med alt til d nærmer seg termin...

Fortsetter under...

jeg kommer også til å vente til etter ordinær UL med dette. Gikk ikke lenge forrige gang før jeg begynte, venta vel til rundt uke 20 da også, men jeg bruke jo en stund.. Så får man jo ikke engangsstønaden før etter uke 26, og for en som ikke har arbeid er den ganske viktig å vente på :P

Men jeg gleder meg så utrolig til å gå rundt å se på vogner, og se på klær og senger osv :D

Gjest isimagen

Jeg venter nok til uke 24, men det er mest av praktiske hensyn (vi skal flytte i juni, og har ikke barnerom der vi bor nå). Litt greit å få alt det store (vogn, seng, bokhylle, bilsete m.m) inn der vi har god plass. Og ikke minst slipper vi å flytte det med oss.

Vi hadde ikke tenkt til å begynne før til sommeren. Feriepenger og skattepenger kommer godt med da. Meeen.. har jo kikket mye da.. Og kom over tilbud på Simo Kombi forrige uke, så skal kjøpe den nå til helga. Sparer 2500,- og fant ut at vi ikke kunne vente.

Vi startet nesten med en gang jeg fikk vite at jeg var gravid, men det har nok litt med at jeg elsker å shoppe og synes det er greit å fordele gjennom flere mnd så vi slipper å få små sjokk på slutten når vi mangler alt. Er jo ganske dyrt for baby ting. Det har nå iallefall resultert i at vi nå med det vi har fått, og lånt og kjøpt selv mangler nesten ingenting ;)

Annonse

Hei,jeg er i uke 15 nå, og har bestillt vogn,m/div utstyr og bilstol. Emmaljunga...de var veldig fine og solide. Kjøpte brukt til mine 2 første barn,nå har jeg lyst på nytt:):) I og med at jeg har solgt alt,så må jeg kjøpe igjen...kjøpte også stellebord,seng og madrass og sånne ting på IKEA,veeeldig rimelig!!! Resten blir vel litt fordelt utover sommeren-høsten. Greit å fordele utgiftene!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...