Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #1 Del Skrevet 13. april 2011 Hva skyldes det? Var det lettere barn før i tiden da eller er det vi foreldre som feiler? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143135713-i-f%C3%B8lge-mange-jeg-kjenner-i-bhg-og-skoler-er-barn-v%C3%A6rre-n%C3%A5-enn-f%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #2 Del Skrevet 13. april 2011 Det er selvfølgelig foreldrene som feiler. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143135713-i-f%C3%B8lge-mange-jeg-kjenner-i-bhg-og-skoler-er-barn-v%C3%A6rre-n%C3%A5-enn-f%C3%B8r/#findComment-143135754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #3 Del Skrevet 13. april 2011 Hele samfunnet har endret seg, og spesielt synet på barn. En skal lytte mer på barn i dag. Før skulle bare barna lytte på voksne. Og vi kalte lærerne for frøken, eller om det var en mann, så kalte vi han ved etternavn. I dag skal alle kalles ved fornavn. Dette tror jeg gjør noe med at autoritetsfigurene blir mindre tydelige. Foreldre med dårlig tid. Alltid organisert og tilrettelagt aktivitet for barna. Barna er vant til å komme først. En er redd for at en er en dårlig forelder om en lar barna komme bak noe annet en må gjøre der og da...... Det er nok mange ting som gjør at det er som det er i dag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143135713-i-f%C3%B8lge-mange-jeg-kjenner-i-bhg-og-skoler-er-barn-v%C3%A6rre-n%C3%A5-enn-f%C3%B8r/#findComment-143135795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #4 Del Skrevet 13. april 2011 Barnehageansatte jeg kjenner mender IKKE barn er verre enn før, snarere tvert i mot. Men FORELDRENE derimot.... Men lærere som har vært i gamet en stund ser en enorm "forverring" blant ungene. De er "store" når de begynner på skolen, og ergo skal de bestemme selv...Og det triste faktum er at de verste er de som ikke har gått i barnehage, eller gått bare ett år i barnehage. De mangler ofte grunnlegende sosiale egenskaper, evne til å føle empati og vente på tur, ta hensyn osv.....GJelder selvsagt ikke ALLE som ikke har gått i barnehag/har bare et år, men mange.... Og mange av de er FRYKTELIG bortskjemte, og har vært "sjefen" i huset hele livet, og bestemt ALT og fått viljen sin mer eller mindre alltid, og flere av disse barna sliter VELDIG på skolen...." Før i tiden", tenker da for 20 og 30 år siden, så var det kanskje motsatt, de barn som hadde vært hjemme var tryggere på seg selv, de vokste opp med foreldre som til tross for at de alltid var til stede, ikke alltid var tilgjengelig. Mens barnehagene var mindre strukturert og overflatiske enn i dag,For å si det sånn...Og de hadde rutiner i hverdagen og plikter i hjemmet fra FØR de begynte på skolen..Mens de som GIKK i barnehagen slapp unna og ble dullet mer med, fordi det var "synd i de", forde det var mindretall i barnehage enn hjemmeværende...Nå er det sjeldent barn har plikter om de er hjemme, men i barneahgen så blir de faktisk pålagt det..... Nei, er ikke ihuga barnehageforkjemper, mener ikke det perfekte er og ha barn der fra de er 10 mndre, 5 dager i uka 10 t om dagen..Men pga vår lisvssituasjon i dag, så tror jeg at de som velger og de som KAN gå hjemme med barn, gjør det på litt feil premisser, og gjør mange "feil"...Mtp at de med og være hjemme MED barn alltid er SAMMEN MED barnet...Og der tror jeg den såkalte "feilen" ligger.... Men igjen, jeg sier ikke alle er likedann, og noen gjør en super jobb med barna når de er hjemme med de, men det er altså bekreftet fra flere lærere at barn som ikke har gått i barnehage i dag, med større sannsynlighet vil bli mistilpass i skolen.....Og det er trist og kremmende på samme tid, synes jeg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143135713-i-f%C3%B8lge-mange-jeg-kjenner-i-bhg-og-skoler-er-barn-v%C3%A6rre-n%C3%A5-enn-f%C3%B8r/#findComment-143135932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå