Gå til innhold

Hvordan klipper dere 1-åringene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså med saks? Maskin? Får dere lov til å gjøre det uten at det blir hysterisk anfall? Mitt lille bustetroll begynner å få litt vel langt hår nå, så må få klippet han ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte maskin, stillte inn på hvilken lengde vi ville ha og tok det samme over nesten hele hodet med littegrann lenger på toppen. Etter noen minutter så ville han ikke mer og ble helt vill. Så måtte ta noen tuster her og der i etterkant!

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Min er nå snart 19 mnd, og jeg klippet henne for første gang for noen uker siden. Da tok jeg det med saks mens hun satt i badekaret, slik at jeg fikk skyldt bort hårene etterpå.

Tror ikke helt hun skjønte hva som skjedde, ettersom jeg kun klippet panneluggen og litt på lengden, så null anfall her. Regner med at hun reagerer mer etterhvert som hun skjønner hva jeg gjør;)

Skrevet

Jenta her har jeg klippet luggen på med saks flere ganger. Går sånn noenlunde, men er litt skjevt ja.......Hun er ikke hysterisk eller noe, men klarer ikke sitte i ro.

Gutten klipet jeg første gang for en måned siden, han har MASSE krøller. Da tok jeg bare saksa og klippet litt av hele håret. Ble veldig bra !!! Fikk mye fyldigere og tettere hår og mer guttesveis. Skjevhetene vises ikke iom at han har krøllete hår :-)

(jeg er skikkelig amatør med saksa, bare så det er sagt...)

Skrevet

Det gikk greit sist, men skal snart til pers igjen og utfallet er ennå uvisst. Sist samlet jeg bare luggen med fingrene, og klipte raskt av ca 3 cm ovenfra og ned. Utrolig nok ble det fint:)

Fortsatt hockeysveis, men får samlet tustene bak i en liten snerten hestehale nå.

Skrevet

Begge mine har klipt seg hos frisør fra de har trengt å klippe seg. Eldste var vel ca 1,5år første gang og yngste ca8mnd. Med bestikkelser har det gått forholdsvis greit med begge to. Pleier å ha bokstavkjeks, rosiner, pastiller el som de får innimellom så de kan tenke på noe annet enn at de blir klipt. Han yngste klipte vi forresten med maskin en gang når han var ca3mnd også, men da var han så liten at han ikke skjønte hva som skjedde i det hele tatt.

Skrevet

Vi har vel klippet gutten (17 mnd) 2-3 ganger nå (den ene gangen klippet vi ikke håret på hele hodet i og med at maskina ble batteritørr, hehe). Bruker maskin samtidig som han sitter i bæresele på magen min. Det gjør han jo aldri ellers lenger, så blir såpass satt ut at vi kan kjøre maskina kjapt rundt før han kommer på at dette vil han ikke... Har funket så langt, men blir vel snart for stor for bæresela. Men den tid, den sorg. Har ikke så enormt til manke ennå.

Skrevet

Tok han med til frisøren for hun tok bare 50 kroner for en barneklipp. Han var en liten terror. Skrek og hylte og vridde seg hysterisk hele tiden. Hun klipte masse hår av så han fikk mye tettere og jevnere hårsveis. Hun brukte barbermaskin i nakken. Han var vel ca 14 mnd da. Nå er han 16 mnd og mulig det blir en ny klipp før sommeren. Jeg har selv klippet luggens hans men tørr ikke noe mer enn det.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Jeg har klippet småen med saks én gang, og det ble faktisk ganske fint. Eneste var at jeg bare fikk klippet nakke- og pannehåret, så resten stod rett til værs, og han har det strieste håret i verden.

Jeg har klippet han med maskin to ganger (med ganske god lengde), og han hylte like mye begge gangene. Bare man er rask går det greit, og her hjalp det at han fikk klemme seg hardt inntil meg mens noen andre klipte. Så fikk han bade etterpå, og da var alt glemt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...