Gå til innhold

Bryllup: Hvor mye er det vanlig å betale servitører og kjøkkenhjelp?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vi brukte kjentfolk og betalte følgende:

kokk: 6000 hun handlet all mat unntatt kjøtt8regnet med 10000 men hun ville ikke ha mer)

srevitører:500 hver, en fikk cognac ville ikke ha betalt

kamerat som kjøkkenhjelp flaske vin + fest etter han var ferdig

virket som alle var fornøyde...2 srevitører var elever som ville ha det som trening før lærlingtid ventet ikke betaling men vi ga nå 500.

Takk for svar.

Vi bruker noen bekjente og noen bekjente av bekjente som servitører.

Har hørt en timepris på ca 140 kr timen.

Har tenkt på å betale kokken 10 kroner mer. Hun skal ikke handle noe inn, og det meste er klart på forhånd. Så hennes ansvar blir å varme kjøttet koke poteter og grønsaker og legge på fat..

Vi brukte venner av familien til servitører. De fikk ikke betalt, men en liten gave som takk for hjelpen. Dette er naboer og venner som hr fulgt mannen og meg fra vi var små, så de synes det var moro å få være med på denne dagen. Kokken var en tidligere kollega av meg. Han tok 250kr timen(normalt for en kokk som blir leid inn)Normalt tar han 400kr per kuvert, men vi betalte all maten utenom, så da skulle han ha timesbetalt. Jeg tror vi endte på rundt 15.000 for både kokk og mat og hvis vi skulle betalt per kuvert ville det blitt over 20.000

Vi leier inn folk. Betaler 7500,- for 5 personer i 10 timer. Ikke kjempebillig og ikke kjempedyrt. Kokken må være med fra selskapet som leverer maten, vanligvis koster dette rundt 2000-2500. Vi forhandlet litt så kokken blir med gratis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...