Gå til innhold

GÅR DET AN??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid. Ganske sprøtt og uplanlagt, og med tanke på situasjonen min er det også ganske vanskelig alt dette. Men jeg skal gjennomføre og har bestemt meg for at dette skal gå bra.

Men så har jeg sitti å regna litt på når unnfangelsen kan ha skjedd, og det var den 19.Mars det må ha skjedd.

Den 3.april tok jeg en sånn billigtest(strimmel), og det kom fram en svak strek. Jeg tok en til den 4 og fortsatt svak strek. Jeg var fortsatt i sjokk og tvil så jeg tok nok en test den 5. Fortsatt svak strek, men positiv-ja.

Ringte fastlegen og var der nå på mandag. Positiv. Jeg er gravid.

Er det virkelig mulig å vise det så tidlig? Hvor mange uker er jeg på vei? Skal til gynekolog for innvendig UL på freedag.. Blir spennende..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst; GRATULERER!

Hvis det stemmer at unnfangelsen var 19. Mars er du 5 uker og 4 dager på vei. Hadde vært lettere om du visste tid den første blødningsdagen i din forrige syklus og hvor lang sykluslengde du har (fra første dag i en mens til neste mens) Iogmed at du ikke er lenger enn 5 uker på vei, da KAN det være FOR TIDLIG å se noe/se så mye på Innvendig UL, jeg ville venta en uke så ikke du får beskjed om at det kanskje ikke er noe der, for det er så lite at de mest sannsynlig ikke vil kunne se så altfor mye, det er også lite sannsynlig at du får se hjertet slå.

Så mitt råd er at du egentlig burde vente en uke eller to før du tar UL, da er sannsynligheten større for å se noe.

Det er mange som har positive tester ned til 8-9 dager etter unnfangelsen, men da er det svært tynne streker, altså så man nesten ikke ser forskjell på gravid/ikke gravid. Det lureste er jo å ta en ukeindikator så du kan se ukene selv (altså fosterets uke 3 er jo du i nå, og DIn uke er 5)

Men lykke til og håper alt går greit for deg og din spire=)

Skrevet

Når jeg ser over det jeg har skrevet, så må jeg omformulere meg litt. Det var den 19.mars vi hadde sex, (har for så vidt hatt etter dette også), men det er etter den natten jeg tror at unnfangelsen må ha funnet sted..Men unnfangelsen kan vel ha skjedd noen dager etter dette tenker jeg.. Jeg har jo ikke peiling på dette her..

Men fastlegen min ville at jeg skulle ta turen til gynekologen for å ta en titt, og det skal jeg, også skal jeg etter å ha vært hos gyn. tilbake til fastlegen på mandag før påsken.

Takk for det=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...