Gå til innhold

Liten oppdatering fra meg.

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært på sykehuset igjen for en ny undersøkelse fikk jeg nå vite at jeg har en veldig mild versjon av PCO. Alle blodprøver er perfekte og jeg har bare noen få cyster på eggstokkene. Siden vi ikke har klart å oppnå svangerskap enda, så fikk jeg resept på pergotime og ovitrelle som jeg skal begynne med i neste pp hvis vi nå da ikke har klart å bli det denne pp.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143135199-liten-oppdatering-fra-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Pfefferkorn :)

Hva slags undersøkelser har du tatt? Har lurt på om jeg har PCOS pga symptomer, men vet ikke om jeg har cyster. Jeg har tatt blodprøver og fått vite at hormonene før EL er helt normale. Nå venter jeg på resultatet fra prøvene etter EL.

Hvor lenge har du prøvd å bli gravid og hva er det egentlig pergotime og ovitrelle hjelper til med? Lurer på om jeg skal få tatt en GU snart. Hvordan går man fram, kontakte fastlege?

Har vært på kikkhulls undersøkelse tidligere. Der fikk vi se at alt så veldig bra ut. Blodprøvene før EL hos meg også er normale. Progesteron nivået er visst også bra. Både pergotime og ovitrelle er preperater for å gi et ekstra knuff på å få EL. Jeg kontaktet fastlege og fikk henvisning til AHUS for videre undersøkelse. Jeg ba spesifikt om å få komme til ei Dr Randi på AHUS. Ble anbefalt henne etter at jeg fikk diagnosen PCOS for snart 3 år siden.

Vi ble uplanlagt gravide Mars 2009 etter å ha vært sammen i kun 4 mnd. Da hadde vi en SA. Allerede da visste vi at vi ønsket barn sammen, så vi har vel prøvd halvveis siden Juni 2009. Så vi er nå i vår 21pp. Ble også gravide ifjor, men mistet da også.

Ok, da har jo du kommet endel lenger enn meg. Tror jeg har hørt historien din før, men blander litt med alle som skriver her på bim, hehe. Men du vet ikke akkurat hva som gjør at du ikke blir gravid, eller mister? Bare at du har mild PCO? Håper det klaffer nå!

Jeg har bestilt time hos fastlegen i mai. Da er det snart et år siden jeg ble gravid, men hadde SA i juli. Kanskje jeg også får henvisning til Ahus, skal huske Dr. Randi :) Takk for tips!

De er faktisk veldig usikre på hvorfor jeg mister hele tiden. Men derfor er legen såpass oppmerksom på meg og har gitt meg resept på progesteron tilførsel som jeg skal begynne med så fort jeg har fått positiv test. Så blir det oppfølgninger hos legen mer eller mindre hver uke fremover en viss tid. Også blir jeg nok mest sannsynlig sykmeldt 100% de første 3 mnd.

Krysser fingrene for at det klaffer for deg også snart nå. Er utrolig slitsomt å ha prøvd så lenge.

Bare hyggelig å komme med tips. Vet jo hvor høyt mitt eget ønske er angående å få barn. Tenker at ditt ønske ikke er noe særlig mindre. ;)

Lykke til CI82! Vi får følge med hverandre litt fremover da vet du.

• 3 uker senere...

Annonse

Nå har jeg fått svar på blodprøvene jeg tok etter EL og hormonnivåene var helt normale. Så da er det ikke noe galt der. Får se hva fastlegen sier når jeg skal dit 19.mai. Blir vel henvist et annet sted tenker jeg.

Hvordan dgår det med deg da? Har du kanskje hatt EL nå? Håper tempen stiger...

Så bra da! Da er ihvertfall de tingene utelukket. Bra det asså!

Går bra med meg. Er for tiden sykemeldt pga utbrenthet. Så nå ligger jeg for det meste bare hjemme og sover. Ifølge FF hadde jeg EL på mandagen. Babycompen mente at jeg skulle få det på den 06 mai, men nå idag lyste den gult, så nå prøver den vel å oppdatere seg litt. Kanskje jeg får bekreftet EL imorgen?

Sakl begynne med progesteron tilførsel imorgen, så det blir jo også spennende.

Enn med deg da? Ikke noe EL enda?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...