Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 Noen mener at vi bør komme på besøk, de bor 7 timer unna med bil.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 Har man lyst får man det til. Kjør om natten når barnet sover... eller belag dere på en overnatting f.eks... Klart det går fint... Men, det høres ikke ut som du har lyst :-p
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #3 Skrevet 12. april 2011 Tror ikke det er noe stort problem. Dere ser jo om barnet virker utilpass, stopper for å gi mat, ut av stolen osv. Vi har tenkt å kjøre 100 mil i sommer med en på 2 mnd. Ser ikke på det som noe problem hvis vi stopper så og så ofte..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #4 Skrevet 12. april 2011 Ja, hvorfor ikke hvis jeg hadde hatt lyst til å dra. Vi har våre foreldre i Sverige med 6 timers kjøring og vi har kjørt dit jevnlig siden barna våre var noen uker gamle. De er fortsatt gla i kjøre bil.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #5 Skrevet 12. april 2011 Hm.. Ok. Nei, jeg vet ikke helt om jeg vil. Synes det blir langt for et så lite barn. Men selvfølgelig, det går an hvis man stopper mye osv. Bare redd for at det skal bli for langt. Hvis h*n blir veldig sliten og bare skriker f.eks. Men og kjøre 100 mil med baby på 2 mnd, ville jeg ikke gjort. Mener ikke at du gjør noe feil 00:56, men selv ville jeg ikke gjort det. Hi
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #6 Skrevet 12. april 2011 Ja, jeg har familien min 50 mil unna. Har planlagt å kjøre dit når babyen er 3 mnd og 6 mnd og ser ikke på det som noe problem.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #7 Skrevet 12. april 2011 7 timer er ikke så mye og om dere legger inn noen gode pauser på turen så er det ikke noe problem. Jeg kjørte 3 timer med en baby på 3 dager (hjem fra sykehuset) og har kjørt mye bil med henne (både på 5-6-7 og 8 timer). Null stress så lenge man tar seg god tid, har gode pauser og ikke stresser:-)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #8 Skrevet 12. april 2011 Jeg skal kjøre hundre mil med en 8-9 mnd gammel baby. Tar pause om natten (hotell) og mange stopp underveis, type annenhver time. De har faktisk ikke godt av å sitte i bilstolen mange timer om gangen, selv om de ikke gråter eller virker "utilpass". Dessuten kan du jo selv tenke deg hvordan det er å sitte i EN stilling tre timer i strekk uten mulighet til å endre posisjon selv. Vi voksne endrer stilling hele tiden uten at vi tenker over det, babyene sitter som støpt i det setet og er heller ikke sterke nok til å flytte litt på rompa. Au au sier jeg bare. Og så har jeg reist 150 mil med fly og bil tidligere, og når vi hadde tre timers biltur igjen før vi var hjemme, sa babyen stoooopp! Og gråt og bar seg hele veien. Vi stoppet selvfølgelig, ga mat og gjorde alt vi kunne. Men til slutt var det bare å kjøre på, eller overnatte i bilen midt på fjellet. Ingenting nyttet. Det var IKKE morsomt. Så de kan bli lei de og!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #9 Skrevet 12. april 2011 Flymaskinene er også oppfunnet. De går noe raskere enn automobilene, og kan kutte en 7 timers reise ned til 45 min...
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #10 Skrevet 13. april 2011 Like før gullet ble 2mnd kjørte vi Trondheim-Oslo.. Det var veldig varnt og gullet satt i bare bleie og kortermet body.. Vi stoppet ofte for lufting,mat,skift og slikt.. Gullet sov også store deler av turen.. Det var da KUN meg og han og jeg syns det gikk veldig fint!! Vi har hatt mange slike turer oppgjennom hans nå tre leveår og det blir nok noen til før vi får flyttet "hjem".. Familien min bor i Oslo,men siden faren hans bor i Trondheim blir vi boende til han kan fly alene..
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #11 Skrevet 13. april 2011 Vi tok med baby på 4 uker med på 8 timers biltur. Det gikk helt fint! Spurte helsesøster om råd først, og hun sa at så lenge han sov trengte vi ikke stoppe så mye ekstra. Stoppa en del ganger, men han sov så godt at vi måtte vekke han for å amme og la han strekke på seg og bytte bleie. Men liker ikke ungen din å kjøre bil går det jo ikke. Samme baby er nå 11 mnd og når vi skal kjøre på lengre turer på fks 2 timer, kan han finne på å hyyyyle når vi er komt halvveis, så vi må stoppe lenge før han godtar å kjøre videre Men jeg tror han er bilsyk. Vet ikke hva jeg skal gjøre med det:(
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #12 Skrevet 13. april 2011 Ja, men da ville det ikke blitt en 7 timers tur, men 2x3,5 timer, med en real pause, (matpause, hvilepause imellom).
Anonym bruker Skrevet 13. april 2011 #13 Skrevet 13. april 2011 Ingen problem i det hele tatt! Vi kjører lange turer med ungene stadig vekk, og det går så fint. Faktisk enklere med 6-7 mnd enn 2-3 år, for 2-åringen sover ikke... Prøv å time deg inn på søvntidene, da får du kjørt langt uten at barnet synes det er kjipt. Vi drar alltid hjemmefra rett før soving, da blir det deilig fred i bilen og god samtaletid for voksne mens minstemann sover og de to andre spiller ds... Til deg som flåser med at det finnes fly istedet for automobil, du må komme deg opp og ut og ta en kikk på landet du bor i. Det strekker seg nord for Sinsenkrysset og ikke alle kan erstatte en biltur med fly.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå