Gå til innhold

Smerter etter fødsel...

Anbefalte innlegg

Heisann..

Har vært på 6 ukers kontroll etter fødsel, å føler ikke jeg fikk svar på det jeg lurte på, siden jeg kun tenkte på å få spiral for ikke F... om jeg skal føde igjen..

Hadde et helt ok svangerskap m litt vondt i ryggen på slutten, men ellers var alt bra.

Under fødselen føltes det som om ryggen min skulle knuse, og at pressetiden var 2 TIMER gjorde ikke saken noe bedre!! noe jeg sa til jm tusen ganger er jeg sikker på..

Nå i ettertid av fødselen sliter jeg veeeldig m en vond rygg. Det er vondt å bøye seg, sitte på hele rompa er et stort problem, og i tilegg verker jeg endel i symfysen. Ser nesten litt hoven ut på korsryggen ift. før. Føle også at fubeina er presset fra hverandre.. Babyen var relativt stor..

Så det jeg lurer på er hvor lenge skal man gå m vondt før man gjør noe med det? Fikk bare slengt i trynet at vondt etter en fødsel måtte man regne med. Men jeg trodde ikke det skulle være så mye smerter 8 uker etter?

Hva bør jeg gjøre, og hvem bør jeg kontakte???

Takker for svar :))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143134883-smerter-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også mye smerter etter fødsel, i symfysen og kjenner avogtil at det presser i baken. Må ta paracet når det står på som værst... Fikk samme svar, at jeg må regne med vondt etter fødsel, men har ikke hatt sånne smerter før den siste uka nå, er 4 uker sider jeg fødte. Fødselen gikk relativt fort, hun kom på 15 min med pressrier.

Lurer på om det er derfor jeg har hatt mye vondt i underlivet/bekkenet etterpå, at hun kom i full fart..

Vet ikke hva du skal gjøre, jeg fikk beskjed om å vente og se det an. Men fan heller.. det gjør satans vondt til tider, vil nesten spy!...

• 2 uker senere...

Det høres ut som du har bekkenløsning. Du bør betille time hos fastlegen din og få henvisning til fysioterapaut (og gjerne en som også er utdannet manuell terapaut - det kan han/hun også knekke opp låsninger). Selv om det nok ikke er det som frister mest nå, så er trening noe som virkelig kan hjelpe deg.

Du kan jo lese deg opp litt her:

http://www.lkb.no/

Og nei, det er ikke meningen at man skal gå med smerter 2 mnd etter fødsel.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...