Gå til innhold

Hudpleieprodukter med Vitamin A

Anbefalte innlegg

Jeg bruker noen hudpleieprodukter fra MD Formulations som inneholder mye A vitamin. Jeg har skikkelig problemhud, og huden har blitt enda verre siste uka! Ser ut som et pizzatryne. Å nå leste jeg først en plass at A-vitamin kunne forårsake fosterskader, og på en annen side at det kun gjaldt om en inntok preparater oralt med A-vitamin. Altså at kremer/renser som en bruker på huden med A-vitamin er greit. Huden blir jo gjerne mer sensitiv av sånne produkter, men jeg bruker dagkrem med solfaktor 20 i tillegg.

Har dere hørt noe spesielt om dette? Kan jeg trygt fortsette med hudpleierutinen min, eller må jeg kutte de ut og belage meg på å se enda verre ut?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143134747-hudpleieprodukter-med-vitamin-a/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker også samme serie fra MD Formulations. Er det eneste som fungerer mot kvisene nå som hormonene raser :-)

Så vidt jeg har lest har det kun blitt gjort undersøkelser hvor man har tatt vitamin A oralt hvor det har hatt bivirkninger for fosteret. Men man kan jo aldri være for sikker, så jeg unngår serumene med vitamin A siden serum inneholder veldig konsentrerte doser. For meg holder det med vask, benzoyl peroxide 10 og skin perfection gel sammen med en god dag- og nattkrem :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...