Gå til innhold

Ånei! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 4 mnd var så flink å ta flaske i ca 2 mnd,så plutselig nekter hun! Jeg vil gjerne at hun skal ta flaske igjen,slik at faren hennes kan passe henne en dag i ei helg(er ikke ilag med ham)... Noen tips på hva jeg kan prøve? Lurer på om det er nok å ha morsmelk i f.eks grøt, sviskemos eller fruktmos?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her tok hun også flaske ved 2 mnds alderen, men så stoppet det opp. Vi "lærte" henne å ta den igjen ved å gi henne noe hun liker godt i den. Saft :P Ikke vanlig saft, men har du sett nestle babyjus på glass? Vi blandet det med vann.. Man kan også koke bær og gi det slik...

Vesla vår lærte seg det igjen, og i går drakk hun en hel flaske morsmelk på flaske :D

Skrevet

Prøv å se om det hjelper at andre enn du gir henne flasken. Du lukter melk, noe som er mye bedre enn å sutte på plast ;)

Vi prøvde det her hjemme, lot pappa ta flasken og gi, og poden drakk det han fikk + litt til hehe.

Skrevet

Takk for råd :) Jeg har vært borte når hun har nektet å ta flaske... Men jeg skal prøve med no juice,eller sviskesaft:P Håper at hun vil begynne igjen, for d er litt godt å få ha litt mamma tid:P (er jo alenemor)

Skrevet

har du prøvd å bytte flaskesmokk - gå opp et hakk eller to?

Her var det å bytte fra avent nr 1 til nr 2 og etter hvert nr 3 som skulle til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...