Gå til innhold

Vurderer å selge unna litt barneklær... Hvor mye kan jeg ta? (Mye merkeklær).

Anbefalte innlegg

Har tenkt å selge unna til jenteklær i størrelsen nyfødt til ca. 2 år. Mye merkeklær, men er usikker på hva jeg kan ta?

15 kjoler (noen dyrere, noen billigere, noen håndlagde)

3 kjoler av merket Ralph Lauren

4 kjoler av merket Burberry

4 bluser av merket Burberry

8 bukser av merkene Burberry, Monsoon og Dior)

1 shorts

1 overall av merket Calvin Klein

2 jumpsuits av merket Ralph Lauren

2 bodyer (Burberry og Dior)

1 sparkebukse fra Dior

5 bluser (Zara, Monsoon)

5 bodyer (ubrukt) fra Calvin Klein

1 jakke fra Burberry

1 vinterdress fra Burberry

1 vinterdress fra Ralph Lauren

1 bluse fra Dior

1 strikket vest fra Dior

2 cardigangs

5 bodyer (ubrukte)

Hvor mye kan man "kreve"?

Fortsetter under...

Annonse

Synes salg av brukt barneklær er noe stort tull. La noen du kjenner arve eller gi bort til UFF eller Frelsesarmene f.eks.

Får da være måte på å tyne småpenger ut av alt alltid.

Hehe, nei, matte er nok ikke min sterkeste side... :) Men det var ikke så fjernt, så jeg kan leve med det.

Samme for meg hva du synes, det var ikke det jeg spurte om. :) Du kan gi bort tingene dine, du. Hva jeg velger å gjøre er opp til meg. Personlig er jeg glad for at folk selger ting brukt, på den måten får jeg tak i ting jeg ellers ikke ville ha fått tak i. Det er gull!

Selv om du har en mentalitet som gjelder at alt du har kjøpt og eier skal gis bort, så er vi ikke helt like der. :) Jeg kommer til å selge uansett. Har ingen nære venninner med små jenter, så da velger jeg heller å selge, for å "tjene" litt på det. Hva du mener om det, siden du åpenlyst liker å få tak i gratis ting selv, er meg revnende likegyldig.

Nå sitter dibdamene her og sikler etter gratis barneklær, spesielt disse merkene. Så dårlig kamuflert.

Nei ta betalt for dem!

Babytøy som er brukt 4 ganger og som kostet 500 kroner nytt, skal bare gis bort? Hvor storforlangende er dere egentlig? Da må dere jo bare pelle dere på butikken og kjøpe disse plaggene selv da. Å tigge klær er ufint!

Annonse

11.29 igjen...

For å svare på spørsmålet ditt, ta nå litt under halv pris da?Type 400 for noe som kostet 1000? Om klærne er lite brukt og f.eks. fjorårets, synes jeg det er helt greit.

Hehe, med tanke på at mye av dette har kostet meg mye som nytt - (skal nevnes at jeg har fått mye i gave, men prisen er fortsatt det samme), har jeg ingen intensjoner om å gi bort.

Noe av det er ubrukt, og som du sier har det kostet mye som nytt. Er snakk om kjoler til 800-900 kroner som nye, vinterdresser til baby som har kostet 1400 kroner som ny osv. Jeg skal ikke selge det med fortjeneste, men jeg synes ikke det er galt i å forvente litt penger for ting. Jeg driver ikke veledighet.

Men noen prøver seg jo. ;)

Takk for svar igjen, 11.29! :)

Jeg vil ikke kreve for mye, men samtidig ha en pris som gjenspeiler hva ting kostet. Jeg kan jo kanskje starte med den summen, så kan jeg jo være åpen for å diskutere prisen...

Ja hi prøv rett under halv pris;) Så kan kjøper evt få prute litt (alle pruter på finn uansett).

Til dere som mener at hi er grisk som ikke gidder og gi bort pent brukt eller ubrukt tøy; det er dere som er griske som forventer og få dette GRATIS!!!! Hvorfor skal hun gi bort dyre klær som koster oppimot 1400 kr nytt??

Har selv hatt mye klær til salgs på finn og folk er frekke. Hadde feks en helt ny reimadress med lapper og kvitering. Men fikk stadig mail av folk som mente at jeg var grisk og at jeg heller burde ha gitt den bort...Makan!!!!

I all verden, Gutta er ute og puppene henger, folk eier virkelig ikke folkeskikk!

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal forvente at andre skal gi bort ting de selv har betalt for, gratis! Er mange som er villige til å kjøpe, så hvorfor kan man da ikke selge? Det gjør jo at man sitter igjen med litt penger selv, og derfor kan kjøpe seg noe hvis man vil!

Hvis man blir ansett som grisk fordi man velger å selge unna ting som har kostet mye, så er det et rykte jeg kan leve med. Føler meg slettes ikke grisk av den grunn!

Patetisk å selge barneklær? Det er jo kjempe smart å selge barneklær. Det er miljøvennlig og det gagner både selger og kjøper. Pris varierer veldig. Kjedeklær er vanskelig å bli kvitt og her er det mer posesalg som gjelder. Parkdresser som er pent brukt pleier å gå for ca 1/2 pris. Merkeklær er det lettes å selge. har selv solgt mye Ralph Lauren og jeg tror som du nevner at en kjole som kostet ny 800 kan du vel få ca 200 for. Litt avhengig av str etc også. Kjoler og poloskjorter etc er nok også lettere å selge enn vest, overall etc.

Lykke til med salget!! Skal selv legge ut en drøss med klær- syns bare det er litt pes å ta bilder etc så det ligger på to-do-listen.

Fikk ikke til å sende PM, mammaen til Odin. Får bare opp feilmelding?

Er ikke guttetøy, altså (siden jeg ser at du har en liten gutt). Men det kan jo hende du venter en liten jente. :)

Er enig i at det er helt topp å selge brukte klær, jeg kjøper stadig! Men noen er SVÆRT optimistiske mtp pris. Denne f.eks.: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=27933531

Jeg gidder ihvertfall ikke betale nesten 200 spenn for slitne babyjeans!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...