Gå til innhold

Hva vasker dere toalettet med?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På dette punktet har eg "barnelærdom" med meg heimefrå. Mamma klipper alltid opp utslitte handdukar, laken, bomullssokkar, osv, og brukar det til å vaske do. Etterpå går det i bosset. Grei måte å gjere bruk av utslitte bomullsplagg som ellers går rett i bosset, då kan det gjere nytte for seg på vegen og ein slepp å tenke på at kanskje eg no vaskar ansiktet på ungane med same kluten som eg vaska do med i forrige veke.

Eg burde ikkje ha sperrer på det der forresten, då ungane har brukt tøybleier. Så eg *veit* jo at det blir reint på 60 grader. Men akkurat dovask synest eg er mykje verre av ein eller annan grunn. Så derfor - bruk og kast, men berre stoff som hadde blitt kasta uansett.

Annonse

Kluter, som vaskes på 90 grader, og kun brukes til doen. Når jeg bytter oppvaskklut sparer jeg den gamle og bruker den på doen til den er ødelagt.

Noen ganger sprayer jeg og tørker med papir, men noen sprayer etterlater en sånn ekkel hinne, så da må jeg vaske likevel.

Bruker de samme klutene som jeg bruker til kjøkken. Doen vasker jeg stort sett bare med vann for å holde bakteriene lengst mulig borte. Et såpelag trekker jo til seg både det ene og det andre. Men innimellom bruker jeg engangsservietter med såpe på. VAsker klutene på 60 grader, det holder.

Enig i at toalettet er ... blæh! Men tenker dere på at mobiltelefonen deres, håndveskene deres, tv-kontrollen deres, dørhåndtakene deres og pengene deres er fulle av bakterier?

http://www.healthline.com/hlc/7-germ-hot-spots-in-your-home

http://www.ygoy.com/index.php/top-worst-germ-hot-spots/

Annonse

Jeg bruker papir og vann. En gang i blant bruker jeg Plumbo spray nedi. Selv om jeg bruker lite såpe lukter det aldri på/i doen.

Jeg synes de fleste sprayer legger igjen en hinne og må vaske ekstra for å få den bort. Så jeg har ikke baderomsspray/kjøkkenspray osv.

Plumbo/Cillit Bang er kjekk å spraye dusjen med også. Alt i ett;)

Utenpå / oppå doen, og på/under doringen, bruker jeg dopapir og spray (JIF, Ajax e.l.)

Oppi doen bruker jeg dobørsten og dosåpe (grønn eller blå, husker ikke navn, lukter godt og tar bakteriene!)

Og ja - dokosten blir byttet ut OFTE! Syns dokosten er det desidert mest motbydelige de fleste mennesker har i huset - den er IKKE dyr å bytte ut!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...