HELomvending Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 Akk, for en krig for å få han til å ta puppen, og da er det kun noen minutter, OG jeg må bruke Syntocinon spray HVER gang, for han gidder så alldeles ikke vente på utdrivningen. Så, jeg tenker litt på å gi opp nå.. Jeg har massse melk enda, til tross for at jeg ammer han kun 1 gang om dagen(er jeg heldig, 2) Han tømmer aldri puppen, og har ingen interesse lenger. Han har aldri vært no puppegutt, og har aldri brukt den til kos, da han forguder smokken sin. Så han tar kun puppen nå hvis han føler for det, og helst da på natten.(hae selvf. måtte starte med MME i tillegg siste mnd.) Pumper meg endel, men må ærlig innrømme at det er rimelig deprimerende og sitt der med mjølkemaskina. :-) Så jeg lurte litt på om noen andre har samme problemet? Og ellers, når sluttet dere å amme?
Evigheten Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 Det høres slitsomt ut! Jeg slutta å amme ganske brått, etter ca. 4,5 mnd. Da var ho blitt så mye mer interessert i alt som foregikk rundt, og så lite interessert i pupp at jeg slutta. For meg var det aldri sånn at jeg MÅTTE amme for enhver pris, så det var ikke så vanskelig å bestemme meg for å slutte. Det var veldig befriende at ho ikke var så avhengig av meg lenger
Mamma1978 Skrevet 12. april 2011 #3 Skrevet 12. april 2011 uff, jeg føler med deg.... Min datter er heller ikke så fryktelig interessert i puppen- det går for tregt for henne. Bruker Syntocinon jeg også, men føler ikke at den gir så veldig effekt... Prøver å pumpe meg noen ganger for dagen, men det kommer lite melk så nå gir jeg opp jeg også, selv om hun bare er 3 uker. Det er jo trist også siden man da plutselig ikke er uunværlig mer... Men jeg vil heller ha en datter som er mett og fornøyd etter å ha fått MME på flaske.
HELomvending Skrevet 13. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 13. april 2011 Glemte å skrive at han her hatt nettopp bikket 7 mnd.. SÅ jeg skal vel ikke klage i forhold til deg som har slike problemet etter bare 3 uker.. Som sagt så har han aldri vært veldig interessert, men jeg hadde på død og liv bestemt med for å amme han til han var minst 1 år, men slik ser det ikke ut gitt. For meg så var denne ammingen viktig, i forhold til at vi har massevis av allergier i familien. Og kosen ved det, selvfølgelig, men nå er det liksom ikke mye kos lenger, verken for han eller meg. Mamma 1978, har hun aldri vært særlig interessert eller? Skjønner frustrasjonen din så inderlig godt...
mammaløve Skrevet 13. april 2011 #5 Skrevet 13. april 2011 Hei! Har gått igjennom det samme som deg, og tapte "kampen" da småen var litt over 8 måneder. Altså ca to uker uten pupp nå. Da hadde jeg følt jeg hadde presset på han puppen i nesten to måneder. Småen her har fått tenner både oppe og nede også, så det begynte å bli vel smertefullt når han ble sint ved puppen for å si det sånn.... Føles litt vemodig siden jeg også hadde sett for meg amming til i allefall 1 år, men de er ikke alltid med på planene disse små. Til trøst tror jeg både jeg og småen er mer fornøyd nå, og vi sparer masse tid på å slippe disse kampene flere ganger om dagen. Han får flaske et par-tre ganger om dagen i tillegg til de faste måltidene, og er meget fornøyd med det!
Indigo 08-10-13 Skrevet 13. april 2011 #6 Skrevet 13. april 2011 Hei. Akkurat samme opplegget her. Gutten min er noen dager over 7 mnd, og mistet interessen gradvis etter introduksjon av fast føde da han var 5 mnd. Aldri vært noen puppegutt. Bestandig gjort seg fort ferdig og sluppet taket når han var mett. Ingen kosesutting. Heller ikke på natta. Pupp har kun vært mat for han. (Sikkert litt kos også da, men ammingen har bestandig gått veldig fort!!) Jeg har pumpet meg en del siste mnd pga spreng. Også har jeg hatt lyst til å beholde melka. Har håpet i det lengste at det er kun en forbigående fase, men innser at pupp er rimelig "ut". Så nå må jeg begynne å nedtrappe pumpingen. Ammer 1-2 ganger om natta. Dessuten spiser han mye kveldspupp liggende i senga rett før legging. Også spiser han kanskje, om jeg er heldig, morgenpupp før vi står opp. Ellers har jeg sluttet å tilby han pupp så mange ganger iløpet av dagen, dette fordi han blir rasende på meg om jeg kommer med puppen oppi ansiktet på han. Men bruker å tilby han om det er mange timer siden han har fått fast føde, og da spiser han som regel bittelitt pupp. Slipper som regel taket når utdrivningen setter igang, sikkert fordi han egentlig ikke vil ha, men er littegranne tørst.. Så iløpet av dagen spiser han kanskje pupp 1 gang. Ser jo at det er fortsatt en del i forhold til dere da, men sitter med samme følelsen om at jeg hadde lyst til å amme litt hyppigere enda. Dette fordi det er lettvint når man er ute på farta. Men ganske sjanseløst å få han til å ta pupp utenfor huset for å si det sånn, en umulig oppgave å f.eks. få han til å spise pupp på kafè. Ganske forskjell i forhold til storebroren som jeg ammet til 14 mnd. Her var pupp mye kos og spilte ingen rolle om vi var ute blant folk. Tok puppen uansett. Dessuten var han mer glad i mm enn fast føde.. Men nå gidder jeg ikke mer krangling. Skal begynne med flaske på dagtid, for den tar han velvillig. Også beholde kveld/morgenpupp. Men nattpuppen har jeg lyst å kutte ut selv.. Ja, ja. Ble litt langt dette. Men vi er flere babyer som ikke er så keen på puppen. Tror det er ganske vanlig etter at de begynner med fast føde...
lillenims Skrevet 13. april 2011 #7 Skrevet 13. april 2011 De fleste babyer vil etterhvert sørge for å få i seg det de trenger i løpet av døgnet. Får de det ikke om natta så tar de det om dagen. Så om du nattammer og får amma lite på dagen, ville jeg kutta ut nattamminga, prøvd noen dager å øke interessen på dagtid, og SÅ vurdert MME på dagtid. Det er ikke usannsynlig at inetressen for dagamming øker når han skjønner at det ikke lenger er service om natta. Kan være lurt å ta nattavvenning i påska (dersom dere er hjemme), iallfall dersom far eller noen andre kan ta seg av ungen når han våkner om natta. Regn med 1-5 netter med en del skriking. Eget barnerom er en ubetinget fordel. Forsåvidt er det ikke noe problem å amme kun morgen og kveld heller, melkemengden vil naturligvis bli deretter, men ungen kan fint få to gode mm-måltider utav det (ca 3-400 ml). Det er slett ikke sikkert det er behov for å gi MME på dagtid i stedet heller, dersom ungen spiser bra med grøt (inneholder mme tilsvarende vannmengden du blander med) og drikker en del vann. Jeg ville ialflall ikke stressa med å gi flaske ute på kafe fordi om ungen ikke ville ammes, han klarer seg iallfall til dere kommer hjem og kan prøve å amme i litt roligere omgivelser. Men dess yngre ungen er, dess mindre pleier de spise, og med mindre mat er det behov for mer mm(e).
Mamma1978 Skrevet 13. april 2011 #8 Skrevet 13. april 2011 Hun har ikke vært så interessert desverre... Måtte begynne med tillegg omtrent fra første dag og da var det gjort. Jeg er frustrert men må bare si til meg selv at det er til det beste for henne at hun får mme i stedet for pupp. Håper du finner ut av ammeproblemet ditt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå