Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangsgravid og etter å ha lest en del her inne kommer frykten for å miste mer og mer.

Før jeg begynte å lese tenkte jeg ikke så mye over det, men jo mer jeg leser jo mer redd blir jeg, føler jeg. Folk skriver om ting som skjer og mange kommer med trøstende ord, men noen ganger dukker det opp i mine øyne litt negative tilbakemeldinger som skremmer. At de ikke vil gi noe håp til andre, fordi de har mistet sitt håp.

Folk mener jo sikkert ikke å være negativ og skremme, det er sikkert bare hormonene mine som tar overhånd.

Er det flere som føler slik?

Eller er det bare meg og mine hormoner?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143134379-redd-for-%C3%A5-miste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en av de som mistet min spire, og jeg svarer på innlegg der folk lurer på det med feks blødninger. Jeg gjør det ikke for å skremme noen, men fordi det er noe som kan skje. Da jeg var på tidlig ul trodde jeg ikke at det kunne skje meg, men det gjorde det. DA jeg var gravid, for litt over en uke siden valgte jeg bevist ikke å lese de trådene der folk var usikre på om de holdt på å miste osv. Det kan sikkert være lurt for deg også, dersom du som jeg blir redd av å les disse trådene. Jeg vil i aller høyeste grad gi håp til andre, men når noen spør om blødning kan være farlig så spør de jo etter et ærlig svar tenker jeg.

Jeg var selv "hysterisk" da jeg fikk mitt første barn og mitt aller aller beste råd er å styre unna alle disse "mista" og tragedie innleggende... de gjør deg unødvendig nervøs. Jeg roet meg selv en del ned når jeg sluttet å lese disse inleggende og konsentrere meg mer om meg og de "normale" svangerskapende.

Har full forståelse for de som trenger disse type innlegg men blir man nevøs så kutt de ut... Finn en bok om svangerkapet og les denne... jeg likte den Gro Nylander har skrevet, det gir deg mer riktig bildet av svangerskapet enn det som gjennspeiles her inne.

• 2 uker senere...

Jeg føler akkurat det samme som deg. Jeg fikk vite at jeg er gravid på bursdagen min denne tirsdagen! vi ble gravide på første forsøk! er SÅ GLAD :-) har tatt 4 prøver å alle var positiv. Men var like redd når jeg tok de for at det skulle vere negativt. Samme er jeg i dag når jeg skal ta clear blue ukeindikator. Men prøvene skal jo være 99%. Men tror ikke jeg kommer til å fatte det før jeg ser hjertet slå på ultralyd. Noen som aner når du kan gå til din første ultralyd?

Sjansen for å miste det er jo ikke så stor. Jeg er ung og frisk, men blir redd og nervøs når jeg leser ting her inne...

Krysser fingrene for alle her :-) Det går nok bra! plutselig er vi 2.trimester og kan nyte det litt mer.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...