Gå til innhold

Hvor mange vaskemaskiner per uke og hvor mange barn?

Anbefalte innlegg

Synes det blir så mye klesvask! Vi er to voksne og to barn (11 mndr + 3 år). Har ikke ført statistikk over antall vasker akkurat, men tror nok det fort går 5-7 vaskemaskiner i uka her, og det synes jeg igrunnen er nok...:-)

Fortsetter under...

Vi er 2 voksne og 1 barn (2,5 år) - og vasker vel 5-7 maskiner i uka.

En mørk 40, en lys 40, en mørk 60, to lyse 60 - og gjennomsnittlig 1 maskin med ull/finvask i uken i vinterhalvåret. Da vaskes alt av sengetøy, håndkler og duker hver uke.

Prøver å samle all klesvasken til en dag - så hender seg at det blir en ekstra maskin hvis det er noe som MÅ bli rent ;-)

Annonse

Gjest amandine

Samme som småtroll, 2 voksne og 3 barn, iallefall 2 maskiner om dagen. Ofte mer, dvs sengetøy, håndklær etc er jo en del bare det. Men det kommer vel litt an på alder på barna, her er det mye treningstøy som blir vasket, feks.. Jeg er ikke glad i å vaske tøy, akkurat, men det er nå en dyd av nødvendigeht!

2 barn og 2 voksne, begge foreldrene trener noen ganger i uka.

Vasker stort sett en maskin med hvitt, to med farget og en med ulltøy i uka. I tillegg en maskin med vekslende innhold, ofte sengetøy, håndklær eller pentøy (finvask)

Annonse

To voksne og to barn (3 og 5 år). Tenker det er ca 5 vask i veka i snitt? Av og til berre 3, men andre gongar sikkert 7.

Farga 40 er det sikkert to av

Handdukar og sengetøy 60

Underøy og sokkar 60

Ulltøy/finvask 30/40

Det meste blir tørka i tørketrommelen, men vi prøvar å vere flinke til å henge tøyet ut når véret tillater det. Bur svært vérhardt til, så om vi er så heldig å ha opplett ein dag er det likevel stor fare for at klesvasken blåser vekk. Har mista nokre handdukar på den måten ja :P

To voksne og to barn (8&5):

3 vaskemaskiner i uka, en med mørkt tøy, en med håndklær og slikt og annenhver uke med ull og lyst tøy.

Vi har blitt flinke til å bruke håndkler flere enn en gang etter vi har dusjet (likte ikke dette før, men alt er en vanesak.)

Ullundertøy sparer vi opp i to uker før det blir vasket. Lyst tøy har vi egentlig veldig lite av. Ungene bruker også klær som ikke er møkket til, mer enn en dag.

Før vasket vi opptil 8-9 maskiner i uka. Synes det er deilig å slippe det kjøret og så sparer man jo miljøet, ikke at det var avgjørende for oss da;-)).

Vi er 2 voksne og 5 barn.

Vasker 3-5 maskiner hver dag. Varierer litt etter været i grunn. Nå er det MYE klesvask for alt blir jo så skittent når en er ute.

Har to barn med middallergi så blir en del ekstra sengeskift, og 3 barn med eksem, så blir en del ekstra klesvask i perioder pga salver på klærne.

Men det går greit, vanesak. Har ikke tørketrommel, så alt tørkes på tre stativer på vaskerommet + lange snorer ute på terassen med tak over.

Her går det en maskin hver ukedag og to hver lørdag og søndag, sånn gjennomsnittlig ;)

Skulle bli omtrent 9 maskiner i uka det, på to voksne og 4 barn. Blir jo noen maskiner med sengetøy, håndklær osv i tillegg til vanlige klær. Merker godt at de begynner bli store, når ungene må ha hettegensere og dongeribukser i str 152 går det ikke så mange i maskina om gangen lenger. I tillegg kommer fotballtøy, gymtøy, svømmetøy og håndklærne som følger med i disse baggene.

Joda, følger en del klesvask med barna ja....

Vi er to voksne og to barn og vasker vanligvis 4-5 maskiner klær i uka. To mørke 40 grader, en hvit/lys 40 grader, en håndduker/kluter og annenhver uke er det i tillegg sengetøy. Rødt tøy når vi har samlet opp nok, så kanskje en gang i måneden.

Kommer jo helt ann på hvor store maskiner dere har. Vi kjøpte 9kg maskin før jul og vasker nå 2-3 maskiner i uka. 1 lys 60 grader 1 mørk 60 grader. 1 ull vask. Når ting kan vaskes på 60 grader så vasker jeg håndklær og sengetøy sammen med de andre klærne.

Og nå er vi 2 voksne og 2 barn + 1 spebarn.

Vi er to voksne, tvillinger på ca. ett år, og en hund. Vasker ca. 4 maskiner i uka. Syns ikke klesvask er noe problem, bretting og stryking er nesten meditasjon. - He-he, venninnene mine får litt fnatt når jeg sier det, men jeg slapper av når jeg holder på med det, jeg da.

Jeg hater derimot å lage mat, og det syns jo de fleste er spennende og morsomt. Godt i vi er forskjellige ;o)

To voksne og 3 barn. Vasker 12-15 maskiner i uka:s

Har bare 7kg maskin da, ønsker meg større!

Må vaske mye klær med en unge som er sengevæter, og en med eksem (salver) + en baby som bæsjer mye gjennom..

Jeg har tulla mange ganger med at jeg har en diagnose når det gjelder klesvask. Etter jag har lest dette er jeg sikker på at jeg har det:-)

Hadde aldri klart å kun vaske 4-5-6-7 maskiner i uka! Vi er 2 voksne og to barn. Minsten bruker bleier. Han blir vasket med kluter og de vaskes for seg 2 ganger pr uke. Har mikrofiberkluter til husvask som vaskes for seg. Yttertøy vaskes alltid alene med Milo. 2 maskiner i uka med håndklær og 1 med sengetøy. 1-2 med ull, 2*40 mørk, 1*30 mørk finvask, 1*hvit 40, 1 mellomfarget 40. I tillegg kommer evnt, ting som må vaskes der og da og innimellom nytt tøy som vaskes alene i tilfelle farging... Da kom jeg til 13+

I går så vaskedagen slik ut: 3 maskiner med vått sandete tøy som barna kom hjem i (1*ull, 1*gummistøvler og 1* yttertøy) + en maskin med kun en ny rød genser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...