Gå til innhold

Jeg har født :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig kom gutten, en uke på overtid, men på dagen ifht menstermin! I følge de på sykehuset så han absolutt ikke overtidig ut, så etter å ha født på menstermin 2 ganger nå tenker jeg at det er det man skal forholde seg til. Ikke at jeg har tenkt å ha flere barn, men sånn generelt :-)

Hadde vært på overtidskontroll og blitt strippet på fredagen. Merket egentlig ikke noe særlig til det. Våknet lørdags morgen med det jeg egentlig skjønte var rier med engang. Sto opp og forsøkte ved hjelp av rietelleren å få sånn nogenlunde oversikt, men det var ikke helt enkelt.... Etter noen timer begynte det å bli mer regelmessig og litt vondere, å jeg bestemte meg for å ringe føden. De ville ha meg inn med engang siden vi har et stykke å kjøre og det var 2. gangs fødsel. Hadde selvfølgelig lovt mini å få opp trampolina, så pappan måtte ut å få ordnet dette :-) Jeg var uansett sikker på at jeg hadde god tid.

Vi kom til sykehuset ca11:30 og da begynte riene å gjøre vondt!!!! Ble sendt rett på fødestua etter en rask sjekk. Riene ble mer og mer intense, og jeg tenkte i mitt stille sinn at dette går da mye raskere enn forrige gang. Prøvde lystgass, men hadde ikke sjans, jeg bare spydde og etter 3 rier ga jeg opp. Skal sies at jeg ble kvalm uansett, så det var sikkert riene og ikke lystgassen som ga kvalmen. På 7 cm åpning tok de vannet og etter det gikk det i ett og nokså fort til gutten var ute 14:30. Han var stor, nesten 4,5 kg, men det ble minimal skade grunnet fantastisk jordmor som holdt igjen hodet når jeg bare ville ha det ut...hehe. Ble bare et par pyntesting. Alt i alt en fantastisk fødsel! Ingen smertelindring, opplevde å ha full kontroll hele tiden og har vært i kjempeform i etterkant. Unner alle her inne en like flott opplevelse!

Nå er vi hjemme og koser oss masse. Storesøster er så stolt, og jeg er så glad for at familien er komplett :-)

Ønsker alle lykke til videre med svangerskapsinnspurt og fødsel!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det gikk jo greit, fin og stor bebis :) gratulerer så masse og nyt barseltiden! venter selv nr 2 og gruer meg litt..ang at det kan gå fortere enn første..men det går nok fint...7 uker igjen til termin :)

Skrevet

Gratulerer så masse med gutten! Godt å være ferdig å bare nyte den lille nå :)

Skrevet

Gratulerer så kjempe masse med prinsen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...