Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt en UL når jeg er 7+1. Regner med at jeg ikke ser mer enn forhåpentligvis en liten bankende klump. Hadde en SA i februar, så vet godt at det er en sannsynlighet for at det ikke er noe liv der også (MA). Forberedt på det værste, selv om det jo ikke er mulig å forberede seg på sånt (hadde selvfølgelig blitt helt knust igjen...).

MEN spørsmålet er - er det vanlig å ha med pappaen på så tidlige ultralyder? Er jo litt rart at en mannlig gynekolog skal drive "oppi der" mens sambo ser på? Eller er det bare jeg som er utrolig sjenert :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde med sambo på tidlig ul da jeg var 9+1 i februar, og oppdaget ma. Veldig glad han var med!!! Og da "dreiv" gyn oppi der, for å forsikre seg at det ikke hadde vokst..samboeren sto da bak meg, og så bare på skjermen så det gikk helt fint. Jeg skal på ul om 3 uker, da er jeg også 7+1, og samboeren min skal være med da også. Akkurat som deg så vet jeg at sjansen for ma er der, og da vil jeg ikke være aleine.

Jeg syns også det føltes litt merkelig første gangen (før jeg visste d var ma), men da vi var der var d ikke rart i det hele tatt (min gyn er også mann). Så ta med deg samboeren din, dere kommer til å være mest opptatt av skjermen uansett :)

Skrevet

Jeg skal på ultralyd neste uke er da 7+0, fordi vi ikke har barnevakt til mini reiser jeg alene, en 2 åring synes jeg ikke bør være med på tidlig ultralyd ;)

Når det er sagt var mannen med på alle ultralyder i mitt første svangerskap, også på tidlig UL, og når vi hadde mistanke om at jeg lekte forstervann i uke 25 var mannen med når jeg hadde GU. Når jeg var gravid fikk jeg et helt annet forhold til kroppen min. Den var ikke min lenger, og situasjoner jeg tidligere så på som utenkelig gjennomførte jeg uten å blunke. Ta med mannen din du, sjansene er jo store for at dere får se et bankende hjerte, og det bør jo han også få med seg :) Lykke til !!

Skrevet

Nei, det er ikke noe rart å ha med seg samboeren/mannen på tidlig UL.

Den kommende faren har like mye lyst til å vite som du, og dersom det har gått galt igjen, trenger du ham der.

Jeg har selv opplevd 3 MA'er, og går ikke på tidlig UL uten mannen.

Når de 2 siste ble oppdaget, var jeg utrolig glad for at han var der.

Selv om man har vært igjennom det før, selv om man prøver å forberede seg, så blir man knust om det har gått galt.

Lykke til på UL, og håper dere får se et (eller flere) bankende hjerte

Skrevet

Jeg hadde min med når vi var på UL når jeg var 6+3 og han skal være med på fredag nå jeg er 10+0 ..

Ikke mye disse mennene kan bidra med, og for vår del hjelper det samboer å være med, for da føler han seg mer del i det som skjer...

Skrevet

Tusen takk for svar!!!

Da tar jeg han med, for det virker som at det er vanlig :-)

Det blir utrolig spennende, har kun dårlig erfaring med UL så langt, det minner meg bare om SA'en. Hadde vært så herlig å få oppleve å se noe levende på UL.

Skrevet

Masse lykke til!!!!

Skrevet

Jeg var på tidlig UL på fredag og var da 7+2 etter mine beregninger.

Hadde med sambo for jeg vil ha han med under hvert lille betydelige eller ubetydelige øyeblikk gjennom svangerskapet.

Samboere/ BF har jo lett for å bli glemt i løpet av et svangerskap, så derfor er det jo bare likesågreit å ha han med inn.

Og det med at gyn graver "oppi der" er ikke farlig, det er jo bare å si at han ser veeeldig mange om dagen, og at det er like vanlig som å stirre på nesa til folk :P Og han gjør det jo bare for å sjekke om alt står bra til med spira og det burde jo også være betryggende=)

Og en annen ting, hvis ikke alt ser helt ok ut på tidlig UL, så er det ekstra bra å ha med sambo å støtte seg til! Altså HVIS det skulle være noe galt, men jeg håper at alt står brat til med deg og den lille! =)

Lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...