Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 Jeg hadde et helt jævlig sv.skap med lillegutt pga bekkenløsning og det endte opp med ks på meg. Gikk til manuellterapeut men det var ikke noe behandling for meg pga jeg hadde så sinnsykt vondt at han kunne ikke røre meg. Så han ba meg om å komme etter fødselen. Nå 3 mnd etter var jeg hos han igjen i dag og fikk undersøkt bekkenet, ryggen osv. Jeg syns selv jeg har blitt veldig bra og kan gå en kort tur uten å bli helt mongo. Men etter mange vonde undersøkelser viste det seg at jeg fortsatt har senebetennelse nedover lårene, vondt i alle leddene i bekkenet, og smerter i ryggen, pluss symfysen. Så nå ble jeg henvist til fysio for å trene det opp igjen. Fikk ikke lov å trene alene eller gå noe turer mer. Han sa det er definitivt to tette svangerskap som har ødelagt meg helt. Anbefalte oss å ikke få flere barn pga jeg antageligvis kommer til å bli dobbelt så ille neste gang. Hadde heller ikke planer om flere så han bekreftet på en måte planen vår. Utrolig irriterende at dette skal ødelegge så mye for meg. Hadde jeg ikke blitt så dårlig i sv.skapene hadde vi nok fått en til etterhvert. Og noen sier at man kan vente noen år og ikke har noen plager etterpå men jeg vil ikke ha store mellomrom mellom barna og jeg vil heller ikke risikere å bli sittende i rullestol. Utrolig glad for at jeg tok ks. Hvis ikke hadde jeg nok vært enda verre. Så nå skal jeg prøve å fokusere på å trene opp bekkenet og kose meg med mine to søte små. Kjennes forøvrig ut som om at jeg har blitt banka i dag etter han har trykt og presset på bekkenet. AU!!
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 Hei, jeg skjønner at du ikke har det så greit nå, så jeg vil gi deg en solskinnshistorie. Jeg fikk bekkenløsning i første svangerskap og var 100% sykemeldt og på krykker de tre siste månedene i svangerskapet. Jeg ble ikke så veldig mye bedre etterpå, men slapp hvertfall krykker i det daglige. Ble gravid igjen litt over to år etterpå (er 3 år mellom 1 og 2) og da ble jeg veldig mye verre. Jeg ble sengeliggende. Hadde altfor vondt til å bruke krykker. Babyen ble født og bekkenet ble som før andre svangerskap. Vondt, men overlevelig. Jeg begynte å gå til fysio 2 ggr i uka. Men både fysio og lege på sykehuset mente at jeg ikke skulle gjennomgå flere svangerskap, da det kunne invalidisere meg for alltid. Så en dag skjedde det noe rart. Vi skulle på båttur og jeg hadde en fot på flytebrygga, en fot i båten og en 3-åring på hofta. Båten og brygga dro hver sin vei og bekkenet mitt sa "KNEKK!" - jeg ventet på smerten som ville ta knekken på meg og sende meg og gutten min i havet, men den uteble. Bekkenet ble som før igjen! Legen på sykehuset sa at hvis bekkenet mitt overlevde det, så overlevde det alt og han friskmeldte bekkenet mitt. Jeg er nå trebarnsmor og ikke EN gang i svangerskapet hadde jeg bekkensmerter. Jeg var en av de gravide jeg var misunnelig på før, jeg var i superform og gikk på tur hver dag til babyen ble født.Jeg som før var sengeliggende som gravid! Jeg som fikk beskjed om at en graviditet til var uungåelig med å bli ufør! Råder deg ikke til å dra på flytebrygga, men å ta kontakt med en kiropraktor. Lurer på om jeg hadde sluppet mye vondt hvis jeg hadde gjort det... Lykke til og stor klem =)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 13. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2011 Tja, har ikke trua på den knekkinga altså. hehe Skjedde nemlig et par uhell mens jeg var gravid og sklei på badet. En fot i badekaret og andre på gulvet. Skjedde to ganger og klarte ikke å gå mer resten av dagen. Tør ikke å ta sjansen på en til jeg altså. Har vært gjennom så mye både før, i og etter svangerskapet så holder meg til to barn Bra du ikke har noen smerter! Må være kjempedeilig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå