Erill Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 våknet 30 januar kl.08.30. var to dager på overtid og veldig lei av å være stor og rundt. det hadde snød mye ute denne natte, så jeg bestemte meg får at i dag skulle jeg måkke snø til fødtselen startet. jeg var innesnød og fikk ikke opp ytterdøren, så jeg klatret ut stuevinduet ( naboen sto i kjøkkenvinduet å flirte såm en besatt av synet). hadde nåkk gjort d samme vist jeg hadde sett en høygravid jente klatre ut et stuevindu. jeg måkket å måkket i flere timer, men ingenting skjedde. jeg ble virkeli iritert å tengte at jeg skulle ikke gi meg med d første. så jeg kjørte bort til min søster og tok hennes og nabobarna med ut får å måkke sneborg. jeg aktiviserte alle barna til kl.16.00. vi gikk inn og spiste middag. jeg kjente ennå ikke noe annet en at jeg var sliten og trøtt. min søster skulle kjøre trailerlast denne natte og lurte på om jeg hadde lyst til å være med på en hompetur, å lei såm jeg var sa jeg ja. så jeg dro hjem får å skifte klær, da kjente jeg at d var noe som begynte å ta tak i magen å ryggen. så jeg tok med meg sykehusbagen min og dro avgårde. riene kom jevnt og trutt hele turen, men kl.05.30 begynte di virkeli og ta seg opp. så vi ringte jordmor og lurte på hva vi skulle gjøre, hun kunne ikke gjøre annet en å sende en taxi som skulle møte oss midt oppe på fjellet. taxien kom og jeg fikk meg en god latter, får bak rattet satt en ung gutt såm ikke var eldre en meg. han var så redd og nervøs at jeg til slutt måtte be han om å stoppe bilen, gå ut å trekke litt frisk luft, får jeg var redd han skulle kjøre oss i grøften. men vi kom oss heskinnet til sykehuset etter 2 lange timer. kl.08.00 ble jeg undersøkt av jordmor, riene var kraftige og kom med 3minutters mellomrom, men jeg hadde bare 2 cm åpning. jeg ble skrevet inn på barselshotellet med bekjed om og vente og se. jeg satt hele hele dagen og vente og viste ikke når jeg skulle bli skjekket igjen. kl.22.00 på kvelden ville jeg ikke vente mere, så jeg gikk opp til jordmor får å bli skjekket igjen. det var litt skuffende og få høre at d bare var 3cm åpning etter så lang tid. jeg fikk beskjed om og ta en dusj og sove. så jeg gikk ned igjen dusjet og la meg får og sove, men det ble ikke mye soving på meg. får nå kom riene med 1min mellomrom og varte i over minuttet. så jeg pustet meg gjennom riene til kl.02.00. da nektet jeg og sitte lenger alene der nede med rier, så jeg gikk opp og fikk en ny undersøkelse. å trur du ikke jeg hadde fått 5cm åpning. jeg var så lettet og glad, får nå fikk jeg endelig komme inn på fødestuen. på fødestuen var det ikke stort anderledes, jeg satt og pustet meg gjennom riene. timene gikk og jeg pustet såm en hval. kl.10.00 fikk jeg kraftig pressetrang og ringte på jordmor, hun målte meg til 9cm. men vannet hadde ennå ikke gått, så jeg tryglet om at hun skulle ta det. jordmor tok vannet og det viste seg og være kraftig missfarget. hun ble da litt bekymret og ville sette på ctg. men hun fant ingen hjertelyd med cgt`en. så hum måtte sette inn en anntenne på hode til barnet. jeg lå med pressrier til kl.11.45. men da ble d plutselig liv rundt meg. hjerterytmen på barnet begynte å synke, så jordmor tilkaldte leger og barnesykepleiere. rommet krydde av folk og jeg var får sliten til å bli redd. plutseli hører jeg jordmor si at nå klipper jeg, åså hun gjorde. etter at hun hadde klippet fik jeg beskjed om å presse så hardt jeg kunne og kl.12.02 den 1 februar kom lille gutten min til verden. han var 3540g og 50cm lang. så etter 42 timer med rier kom verdens nydligste gutt til verden og jeg er blitt en lykkelig mamma. sellom det var en lang og vanskelig fødtsel syns jeg det var utrulig spennende og gleder meg virkeli til neste gang jeg skal føde. nå koser jeg meg bare med min lille sønn og angrer virkelig ikke på at jeg valgte og beholde mitt lille nurk håper ikke dette ble får langt og at noen finner glede i min historie
MiraculixGRAVID Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 Ååå, så fint:-) Gratulerer så mye med gutten, og kos dere :-)
snuppene 09 og 11 Skrevet 13. april 2011 #3 Skrevet 13. april 2011 gratulerer! kjempefin historie, både morsom og spennende skrevet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå