Gå til innhold

baby på 23 dager som er så tett i nesen!...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært til øre-nese-hals lege, det er ikke snørr, ingenting som blokkerer oppi nesen, men allikavell er hun pottetett! Eneste rådet vi fikk var å dryppe med saltvannsdråper og se om hun vokser det av seg. Hun var for liten til at han kunne se oppi nesen med utstyret, så det kunne hende hun hadde trange neseganger.

Er det noen her som har opplevd det samme? Høres ut som om hun skal kveles til tider.. kjenner jeg blir nervevrak når hun er på det verste!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var/er vår jente også, men det har blitt bedre og bedre. Det har stort sett ikke vært snørr her heller, antagelig bare trange neseganger. Vi har brukt saltvannsdråper en hel del, og utenom det er det ikke så mye å gjøre noe med dessverre. Dråpene har vært sånn tålelig til nytte. Men jenta vår har nærmest vokst det av seg nå ihvertfall (fire og en halv måned).

Det var nesten skummelt da hun slutta å være så tett på natta, for plutselig hørte vi ikke at hun pusta. Så nervøs er man vel uansett ;p

Skrevet

Jenta vår er likedan. Vi drypper med saltvann, og det hjelper av og til... Guttene mine var også slik, og de vokste det av seg, så jeg håper jentungen også gjør det.

Skrevet

Jeg har brukt morsmelk…pumpet i ett kopp og trekt det opp via sprøyte og sprutet det inn i nesen og ørene.

Skrevet

jeg var sånn selv når jeg var liten.. jeg vokste det ikke av meg desverre.. men det er kun en liten operasjon som skal til før det blir bra ;)

her gikk di inn og høvlet av neseskilleveggen.. riktignok når jeg var 20 år gammel..

det dere burde være oba på er om baby begynner å puste med munnen istedet for nesen.. for det kan det være lurt å avverge om mulig..

jeg ble munnpuster av dette og det har ødelagt mye for tennene mine desverre..

Skrevet

Sønnen min har vært plaget med tett nese siden han ble født. På sykehuset var han så tett at han hadde problemer med å puste..! Han fikk saltvann på sykehuset og blåste ut en hel del gul guffe. Ingen som kunne fortelle meg hva det var =/ Men han har hele tiden hatt en del snørr i nesa. Hver dag suger jeg ut store, grønne buser. Har vært hos legen med han og legen avfeier det med trange neseganger og hovne polypper. Han bør bli bedre rundt 3mnds alder, så jeg venter i spenning! Han nærmer seg 3 mnd med stormskritt nå =)

Det vi gjør for nesa er å bruke saltvannsdråper, suge ut snørra, bygge opp senga så hodet kommer høyere, ha det svalt på soverommet.. Også lever vi i håpet om at det bedrer seg snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...