Gå til innhold

Hostesaft på resept ? 3 mnd med hosting nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har hostet i snart 3 mnd i strekk. Men en gang man tror det er bedre er det på igjen. Nå er det verre enn noensinne og han brekker seg hele tiden pga den kraftige hosten. Har nå holdt på 1 time med legging fordi han finner ikke roen pga hosting. Det har vært mer våketid på natt/tiidlig morgen også pga hostingen.

Synes det har hjulpet tidvis med Solvipect som vi har gitt på kveld og natt når det har vært ille, men nå hjelper ikke det lenger... Noen som vet om det er noe vits å oppsøke lege? Kan vi få noe slimløsende som faktisk funker? Han er forkjølet, tett og snørrete nå ellers men ikke noe alvorlig (det begynte med 3 virus på rad i januar en gang...)

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Uff, vært borti det samme, luftveisinfeksjon (helt ufarlig) som aldri ga seg. Så vi ba om hostesaft på resept, etter 3 dager var det borte, og han har ikke hostet siden :)

Lykke til

Skrevet

Bricanyl mikstur funket bra mot hosten til min baby. Den er også trygg å ta. (Fås på resept)

Skrevet

Glemte helt i går å spørre hva du som svarte først fikk som funket... Siden jeg er i jobb tok i dag min samboer gutten vår med til legen og joda - han kom hjem igjen med efedrin. Samboeren min stusset over det og spurte legen om han virkelig skulle ha det og legen sa ja og fortalte om hans egne barn som hadde hatt god nytte av dette... (dette var en vikar for fastlegen vår som var borte). Det kommer IKKE til å bli gitt til vår gutt bare så det sagt. Takk for tipset lille Banan... Er det ikke ufattelig at leger skriver det ut fremdeles? Jeg snakket med de på apoteket om hva de mente legen kunne skrive ut og de var helt enig i at efedrin ikke bør brukes. Det er jo ikke noe annet som er utprøvd her heller (med unntak av Solvipect). Ble skikkelig forbanna på denne legen!

Så da står vi her da uten noe igjen for å dra til legen, og en unge som ikke får sove pga hostingen sin :-(

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Bricanyl mikstur fikk vi :)

Skrevet

Da skal vi be om det, men tror vi vil vente til fastlegen er tilbake. Får se an hvor ille det er i morgen. I kveld gikk det overraskende greit. Takk for tips :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...