Gå til innhold

Noen her som har hatt krystallsyken??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistenker sterkt at jeg har fått dette.. Våknet i natt av at det gikk helt rundt for meg mens jeg låg stille i sengen. Var fryktelig svimmel helt til jeg stod opp, da gikk det over en stund. Så når jeg skulle bøye meg for å se i inn i munnen til sønnen min, gikk det rundt igjen, og jeg for bortover gangen. Skjønte at noe var galt, men tok meg sammen og fikk ungene i barnehagen og gikk på jobb. Følte meg ganske rar, og småsvimmel hele tiden så etter en stund tok jeg til fornuft og gikk hjem. Har googla på nettet og er ganske sikker på at det er krystallsyken. Akkurat som jeg kjenner at det er noe i høyre øret, og er litt nummen i høyre siden. Når samboeren min kom hjem, gjorde han en test på meg som vi fant på nettet, horisontal buegangstest, og den slo sterkt ut (han er sykepleier). Fikk ufrivillige rykninger i øynene og ble kjempesvimmel.

Jeg skal gå til legen i morgen tidlig, men lurer på om det er noen som har råd å komme med? Kan jeg bli verre, eller ikke. Kan jeg kjøre bil? Hvor lang tid før det går over? må jeg bli sykemeldt? Kan jeg fly?? Skal på påskeferie om en uke :-(

Er fryktelig ubehagelig, men kjenner ingenting bare jeg sitter helt rolig :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Huff, vet hvordan du har det!

Jeg hadde dette for noen år siden, og det var skikkelig ekkelt. Alt gikk greit så lenge jeg lå stille, men hvis jeg f.eks byttet side i sengen gikk hele verden rundt. Kunne ikke reise meg opp raskt, bøye meg ned osv.

Det som hjalp meg var å gå til naprapat. Der gjorde vi noen øvelser, og tror det kun tok 2-3 uker før det nesten var helt borte. Vet at man finner disse øvelsene på nettet også, og vil absolutt anbefale deg å teste dem. Fikk også beskjed om å sitte på sengekanten, og legge meg til siden ned på sengen. Først venstre, så høyre, så venster og fortsette slik. Dette skulle visstnok gjøre slik at krystallene gikk på plass igjen.

Håper det går raskt over for deg, og at du får noen øvelser så fort som mulig.

Skrevet

kan også være virus på balansenerven...det er vel litt likt tror jeg.

Skrevet

Har også hatt dette.Ble sykmeldt i en god uke,og gikk på sjøsyke tabletter. Hadde kjøreforbud fra legen.

Det gikk over av seg selv uten den knekkutkrystall øvelsen som kan gjøres.

Og for guds skyld, ikke kjør barna når du har dette.Ikke kjør noen sted faktisk.Det er jo litt som å være full!

Skrevet

En kollega av meg hadde krystallsyken for en mnd siden og hun fikk helt kjøreforbud. Hun ble sendt rett til øre/nese/hals spesialist fra legen sin og han hadde sag at det som er forkjell fra krystallsyken i forhold til virus på balansenerven er at med krystallsyken så er man svimmel 24/7... man er svimmel/full/ør helt til krystallsyken er over i seg selv (uten opphold)

Kollegaen min ble sykmeldt i en uke og det tok ihverfall den uken før hun ble helt bra igjen =)

Skrevet

Takker for svar alle sammen. Jeg skal ikke kjøre bil, nei ;-)

Håper det går raskt over da, dette er slitsomt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...