Gå til innhold

Ahh..ENDELIG går matingen bra..7 mnd og 1 uke, så jaggu på tide

Anbefalte innlegg

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Her har matingen vært et stort strev siden han var rundt 3-4 mnd..jeg har vært frustrert, vekta til junior stagnerte og det har vært mye svette og tårer rundt matingen..hehe. Nå for 2,5 uke siden begynte det å se litt bedre ut, men turte ikke håpe, men nå jubler jeg!! Håper det varer.. I dag så jeg til og med at han har fått kulemage :D Nå er han slik som babyer skal være..det er godt å se. Han spiste bare flasker, og vi fikk tvinga i han litt fast føde, men det var jo ikke nok, for han gikk ned i vekt en periode.

Men nå ser dagene slik ut, og dette må han jo gå opp i vekt av:

08.00 : 1 hel porsjon grøt og 210 ml ferdigblandet mme, alt går ned

11.00 : 1 brødskive med leverpostei eller 1 banan, en nestle fruktkopp

og 210 ml melk, alt av mat går ned, men drikker ikke opp hele

14.00 : Et halvt glass middag og 210 ml mme, alt blir borte

17.00-18.00 : 1 hel porsjon grøt med en halv banan i eller 1 lite fruktbeger og 210 ml mme..aaal blir borte!

Jeg er sååå fornøyd! Nå jobber vi med å drikke vann til middagen, men det er ikke så stress ifølge HS pga vektøkningen. Noen andre som sleit fælt med matinga det første halvåret? Hs tror det er fordi han har vært så kjapp i utviklinga, at han rett og slett ikke har hatt "tid" til å spise..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så deilig da:)) Vi har en på 8 måneder som alltid har vært glad i mat og spist mye, men som nå ikke vil ha noe særlig. He, he! Litt motsatt, men det har heldigvis ikke vart så lenge.

Skrevet

Hm, holder han på med kodeknekking kanskje? For junior begynte som værst rundt 3-4 mnd med utviklinga, og da var det nesten full stopp i matveien.

Skrevet

Har ei lita frøken på 9mnd. Har hatt store problemer med spisingen... Men var på kontroll idag 68cm og 6500g :-) Hun har endelig skjønt at maten skal spises, så nå går vekta oppover igjenn:-)

Er ikke noe morsomt når barna ikke vil spise å helsestasjon og ikke minst vi som foreldre er bekjymret. Så det er så deilig når det går rette veien:-) Da er det lov å juble!:-)

Nei med den maten gutten din spiser nå legger han nok fort på seg:-)

Hvor tung/lang er lille gutt nå?

Skrevet

Han var 53 ved fødsel, nå er han 73 cm, vet ikke vekt enda, han var 7950 g på 5 mnd kontroll, og 7815 på 6,5 mnd kntrl... rett før 7 mnd hadde han gått opp til 7900 igjen, så vi er på rett vei :)

Så bra at jenta de vokser seg stor og sterk da!! Det er som du sier vanskelig med bekymringene ang vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...