Gå til innhold

Leser du hver kveld for ditt/dine barn?

Anbefalte innlegg

Leser, synger og ber aftenbønn stort sett hver kveld.

Leser ofte bøker på ettermiddagen også - han kommer gjerne drassende med dem :)

Bøker er en viktig del av hverdagen vår - men jeg skjønner godt at det kan være vanskelig å få det til hver dag. Ikke alltid det går ihop her heller.

Fortsetter under...

Vi leser hver kveld, far og jeg leser for hvert vårt barn.

Men det er ikke alltid det blir like lenge, av og til er jeg for trøtt til å lese en lang historie og forhandler meg fram til å lese en kortere, av og til er det blitt så seint at vi må lese noe kort.

Men vi har rutinen på å lese hver kveld, og jeg synes absoutt du bør innarbeide det igjen. Men gjør som meg, legg det opp etter hvor opplagt du er. Det skal være kos, ikke stress.

Her leser vi alltid for de to eldste ungene som er 2 og 5 år gamle. Stort sett hver for seg, men innimellom sammen (blir nok oftere nå som vi har en fersk baby i huset). Det hender også at hun eldste leser for lillebroren sin :) Etter lesingen synger vi 2-3 sanger før det er natta.

Begge ungene viser tydelig at de setter stor pris på denne stunden og det gir dem dessuten mulighet til å roe seg litt ned før de skal sove :)

Ja, stort set gjør vi det. :) De to minste på 1,5 0g snart 4 får et lite eventyr, eller en liten bok etter eget ønske. (Dvs. 4-åringen sitt ønske). Blir ofte Albert, Lillesøster, Lotta e.l.

Han på 8 leser vi også for. Akkurat nå er det Harry Potter det går i. Har nettopp begynt på bok 4.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...