Gå til innhold

Huff, er så ille å gå å vente..:-(

solsikkemamman

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt blødninger i 5 dager, men et par dagers opphold uten noe. Trodde jeg hadde mista og ble sendt på ul, der så han at det var noe, men ikke no hjerte som banka, så enten en begynnende abort eller at jeg var kommer 4 dager kortere enn jeg trodde.. Tok blodprøver, som hadde steget fra 5000 til 10000 fra fredag til mandag, men idag er det tirsdag og jeg blør enda litt. Men ikke så mye at jeg tror det har kommet ut. Det er så pyton å vite at noe er galt, men at det ikke kommer ut av seg selv:-( Noen som vet hvor lenge man kan gå sånn før kroppen ordner opp? ( Vet jo at det er en mini mini mulighet at alt er ok, men kjenner på hele kroppen at det ikke er det.. Og dette er min tredje)

Fortsetter under...

Huf, stakkars deg!!! Håper at det ordner seg for deg, selv om du sier at kroppen din sier ifra at det ikke er ok. Blodverdier vet jeg ikke noe om, men økning er jo bra:)

Jeg oppdaget en ma forrige mandag, og hadde utskrapning på onsdag for snart en uke siden. Senest torsdag etter utskrapningen måtte jeg ligge i senga for å få kontroll over svangerskapskvalmen.. Så min kropp hadde ikke tenkt å ordne opp. Spiren hadde vært død i 2-3 uker, og jeg hadde kun litt brun utflod en dag. Håper du får beholde din spire!!

Skal du på noen ny kontroll snart?

Masse lykke til til deg, og en god klem!!

heisann solsikkemamman.....

jeg er i samme bå her... fikk blødninger for en uke siden...... tok også hcg prøve... det er stigning men tallet er lavt og stigningene er ikke fordobblet..... jeg fikk ul.... og gyn sa at her kunne dere være begge deler ... mulig at jeg er kortere på vei enn jeg tror.... men jeg er vel ikke opptimistisk... men jeg har kvalmen... som egentlig blir verre fra dag til dag så et lite håp har jeg.....;-) det må vi jo ha.... men det er grusomt å gå sånn å vente... men jeg føler at det som har vært best for meg er å forsone meg med at det er gått gale.... så om spiren er en figther ja da blir det en kjempe overraskelse.....

når skal du på ny ul???

masse lykke til ... tvi tvi

Takk for lykke ønskniner, og det samme tilbake til deg me5..Håper det går bra for deg. Det var leit å høre at du mistet din S., men lykke til ved neste forsøk! :-)

Jeg vet ikke om jeg skal ha noen ny ul, har kun fått beskjed om å ta ny blodprøve imorra , så da får jeg vel vite på fredag hvordan det ligger an.. Har fortsatt blødninger, men nå har det gått fra rødt til brunt ( sorry detaljer), vet ikke hva det betyr...

Så lenge du er kvelm, så må jo det være positivt? Får virkelig håpe det!

Det er så ille å gå å vente,men jeghar nok også forsont meg med at det har gått galt..

Når skal du på ul igjen da?

Mellom uke 4 og 5 hadde jeg brun utflod og litt blod. Da jeg hadde hatt dette 4 dager (sikker på at det var gått galt) så fikk jeg ultralyd når jeg var på ferie og der så de ikke noe hjerte osv, og mente at det var 30% sjangse for at dette skulle gå bra. Noen dager senere da jeg kom hjem igjen så tok jeg ny ul og da slo hjertet:) Jordmor kunne også fortelel at det var noe blodannsamling i livmorhalsen som antakelig holdt på å blø ut, så dette varte i 3 uker før det forsvant. Nå er jeg i uke 30 og alt er fint:) Så det kan faktisk gå helt bra:)

Det jeg opplevde sist da jeg hadde en SA var liksom litt anderledes. Begynte med brun utflod men etter en dag så kom blodet og blødde mer og mer. Det tok seg opp med en gang liksom, noe som det ikke gjor da alt gikk fint. Det kom jo litt mer etterhvert men tok seg ikke skikkelig opp til å bli veldig mye.

Håper spiren din har det helt fint=)

så bra å høre litt deiligt med solskinnshistorier...... det begynte for meg også med utflod og så litt brunlig bløding og så friskt etterhvert.... men på ingen måter mye..... i daag har jeg ingenting..... så det er jo lov å håpe..... jeg skal på ul i dag.... så jeg er jo kjempe spent....

jeg syns jo det er rart om det er en sa ... at blødningene stopper.... hadde en ma for et halvt år siden..... 12+5 da men det var jo kjempemasse blødninger m.m..... så dette lille jeg har hatt kan jo ikke være en fullverdig sa.... og jeg har så lite lyst på utskraping igjen....;-(

Annonse

Ja det er godt å høre noen solskinnshistorier:-) Er jo fortsatt mulig det kan gå bra...:-)

Jeg er ikke mer en 6 uker og noen dager jeg, så er veldig tidlig. Hvis det fortsatt stiger så skal jeg be om ny ul på fredag tror jeg.

Har to barn fra før som begge er premature pga blodpropper i morkaka, men aner ikke om det kan ha noen betydning så tidlig..

Masse lykke il på UL idag me5, krysser fingrene for deg!!

Huff, det er så skremmende! Jeg har etterhvert fått ganske god erfaring med blødninger..

I juli i sjor var jeg på UL etter en del småblødninger. Ingen smerter, ingenting. Småblødninger var normalt sa de, og i og med at alle symptomene var inntakt, så trodde de alt var bra. Men UL viste en liten skapning uten hjerteslag, og som var mindre enn han burde vært. Det var et forferdelig sjokk, og da jeg våknet etter utskraping neste dag var jeg så tom og trist!

Var heldig, og ble raskt gravid. Men igjen begynte jeg med småblødninger. Var jo sikker på at nå gikk det galt igjen. Målte HCG, og den var fin. Men fortsatte å blø. Målte en ny HCG, og den hadde steget, men alt for lite. Jeg ble sendt på ultralyd, og var sikker på at det ikke ville være liv. Det var grusomt! Den eneste håpet jeg kunne tviholde meg til, ifølge legen, var at jeg var kortere på vei enn anntatt. Det kunne forklare mengden HCG, men selvfølgelig ikke den dårlige stigningen. Kom på ul, og der så vi et bankende lite hjerte! Det var vanskelig å se akkurat hvor langt jeg var på vei, men etter mye mer blødninger (store også), og flere UL, så har jeg faktisk heller blitt satt frem. Den dårlige HCG-prøven kan ikke forklares. (Lå på ca 5000 når jeg var ca 6+0)

Så det kan gå bra også! Delte begge historiene, for vil ikke gi falskt håp, og vet at det kan slå begge veier. Men krysser fingrene for at minien din fortsatt har det bra!!!

Klem

heisann gulda.... snart føde klar du altså- kjempe gøy..... joda det er jo alltid håp..... jeg fikk jo i dag sett en skapning som kunne ligne ei lita reke men ingen hjerteslag.... og gyn sier at stigningen er ok.... men at jeg da ikke er så langt på vei som jeg skulle tro.... på det tidspunket jeg mener jeg skal ha blitt gravid på er ikke teknisk mulig....;-( men jeg har tatt ny hcg og skal tilbake på mandag og så om dette vi så i dag har utviklet seg mer..... dette var noe vi ikke så på sist ul på fredag....

men det er jo ikke annet enn å vente.... men tenker jo litt på det med at mange som kommer til vanlig ul blir ofte satt tilbake ei uke.... men jeg vet ikke om det bare er en fattig trøst.....

men om det denne gangen også skulle ende slik.... føler jeg at jeg vet hva jeg går til og nå har jeg hatt 2 uker til å mentalt skjønne hva som skjer.... og det er for min del bra.... frø første blødningsadg og får hver dag som går er jeg bare blitt sterkere......

men det er jo klart at når man har to nydelige barn fra før..... ja da vet jeg att mitt liv er meget rikt..... og skulle det bare bli disse to... er jeg verdens heldigste :-)

gulda: når er det termin.....

Da ble jeg sendt til ul på sykehuset idag etter at hcg hadde doblet seg, og der kunne vi se et bittelite bankende hjerte og en ert som tilsier 6 uker og 3 dager.. WOW, det var uventet, men såklart hjertelig gledelig! Legen mente det så ut som en abortert tvilling, men kunne ikke si det sikkert. Ble satt på albyl- e og håper nå på det beste:-)

JUHU..... jeg gleder meg maaaaase på dine vegner.... det er bare så utrolig å få den beskjeden!!!!! hva er alby-e?

jeg skal til bake på ul på mndag.... så her er det enda venting....;-(

men jeg er vel mest oppsatt på at det ikke har gått bra... men jeg hadde regnet litt feil i hensyn til unnfangelses tidspunket.... så da mente gyn at dette kunne være en vanlig graviditet.... men jeg lkeste jo at hjertet skulle begynne å slå 25 dager etter unfangelsen og det har ikke vært noe hjerteaktivitet her nei.... men litt håp er jo lov å ha.... ;-)

Annonse

Sitter her i en vanskelig ventesituasjon jeg og... Så godt å se at det kan gå bra selv med dårlige tegn. var på UL igår 9+2, så en liten en, men ikke noe bamkende hjerte:(( Gyn mente den var "noe" mindre enn forventet. Han ville ikke si den var død, men ville sjekke utviklingen om en uke og det blir til tirsdag pga påsken. Det er gammelt dårlig utstyr på sykehuset her...kanskje det gjør det vanskelig å se et bankende hjerte? Er så glad på vegne av dere som har fått godt nytt og føler med de som ikke vet eller har mistet...

heisann...

kjempe kjedelig å sitte sånn i uvissheten...;-( x fingrene for at det er dårlig ul aparat og kanskje litt kortere på vei enn antatt.....;-)

har hatt litt data problemer her og et gankske stramt program....

her har det desverre ikke gått så bra....;-( jeg var på ul på "mandagen" da hadde fosteret utviklet seg.... og hcg fortsatt steget men ingen hjerte aktivitet... jeg skulle jo da vært 8 uker + så jeg skjønte jo da at det var ikke noe bra... men nå trodde de at det kunne være en graviditet uten for livmoren:-( så det bar inn på sjukehuset ...... der måtte de først 3 gyn som sjekket hjem med piller..... men så fortsatte hcg å stige.... og de hadde da blitt enige om ny ul dagen etter.... og 2 nye gyn + lege sjekket.... og de var også usikkre men bestemte seg for utskraping .... så var det bare å håpe at hcg ville begynne å synke... om den forsatt ville stige var det tegnt på graviditet utenfor livmoren... men heldigvis de nye prøvene på torsdag viste at den gikk rask nedover...... litt styrer dette.... men det går helt fint med meg.... jeg har jo etter min ma i okt. hatt 3 mnd på rad med positiv test men som i 2 av månedene har kun vært positiv i 1-2 uker.... muligens en kjemisk og en tidlig spontanabort og nå denne..... så jeg tror aldri jeg har følt aat jeg var SIKKER gravid.... alt var mye lettere denne gangen... jeg sitter å skriver dette med et tørt øye:-) men selv har jeg ikke regnet de to positive teste imellom som graviditet... men på sjukehuset sa de at jeg faktisk hadde vært gravid 4 ganger på ett år..... så jeg føler velig for å vente nå og la kroppen reparere seg..... med min førrste ma var det helt forferdelig i de første ukene... den veldige tomheten.... men denne gangen kjenner jeg det på en helt annen måte... sist gang kunne jeg ikke vente med å få el så det var pån igjen... tenker littt sånn at muligens ikke jeg har vært klar.... og at det er derfor det har gått sånn..... jeg kjenner en annen ro nå..... og det er deiligt....!!!!! men det er jo klart at det er jo litt anerledes å være 12+5 når man på ul ser en helt ferdig baby..... for så å kun se en en foster sekk ;-) men jeg lever på troen at kroppen min har tenkt at jeg har trengt ett år på å komme meg og at jeg etter hver kan prøve på nytt ;-)

klems

Hei me5, føler virkelig med deg...tror nok ikke det blir noe en venner seg til, men kanskje forskjellige reasjoner etterhvert? Her er ventetiden snart over og det er helt greit. Uvissheten er nok verre en noe. Tør ikke tro eller håpe for mye, er i et vakum. Imorgen vet vi. Til andre i samme situasjon og alle med en livlig spire der inne-lykke til alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...