MiraculixGRAVID Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 Hva har dere med i fødebagen? Tenkte å pakke den nå, komplett, siden jeg hittils har vært litt treg ... 38 uker nå! Jeg har tenkt: Helsekort Kamera+lader Mob+lader Tannbørste+tannkrem Bodylotion Ammekrem (??) Ansiktskrem 2' amme bh 2* joggebukser 2* singletter, t-shorter + ett par lette gensere 3-4 truser Evt. bind?? Skal føde på A-hus, regner med at man også får noen på sykehuset.. Til baby: Bilstol Teppe Body Hentesett Smokker (???) Bleier (??) Hva mer trenger man, kan være godt å ha? Førstegangs, så tar med glede imot tips.. :-)
Babyønske �� Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 Har omtrent som du(har forøvrig skrevet min liste i et innlegg litt lenger nede). Kanskje litt flere toalettsaker, men det er jo ingen fasit på, man trenger jo ikke mer enn man bruker til vanlig(helst mindre) Jeg tar med bind, foretrakk Libresse Maxi nattbind sist, og fikk det på sykehuset da, men nå skal jeg føde på et annet sykehus og vet ikke hva man får der. Du skriver ammekrem, regner med det er brystvortesalve du mener. Jeg fikk aldri behov for det sist, men tar med allikevel, kan bli annerledes denne gang. Ammeinnlegg tar jeg også med, har vel med 3 par. Jeg tar ikke med smokker og bleier. Dukker behovet opp får mannen min ta det med seg.
fru H Skrevet 12. april 2011 #3 Skrevet 12. april 2011 Jeg vil bare si det at jeg sverger til de fantastiske nettingtrusene man får på sykehuset. De er super elastiske og presser ingensteder og bind ligger godt i de. Jeg synes også de bindene de har på sykehuset er gode. Så det gidder jeg ikke ta med meg. Jo mindre jo bedre;)
Mamma til gutt og jente:) Skrevet 12. april 2011 #4 Skrevet 12. april 2011 Husk ammeinnlegg! Jeg hadde ikke med det første gangen, og jeg lakk melk som en sil! Fikk masse melk dagen etter fødsel, og senga var kliss våt! Brukte alle babyklærne til sykehuset som innlegg, i ren desperasjon;)
lille knerten Skrevet 12. april 2011 #5 Skrevet 12. april 2011 Helt enig:) De er ikke akkurat dritsexy, men helt fantastisk gode etter hard medfart:)
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 12. april 2011 #6 Skrevet 12. april 2011 Du trenger ikke noe til babyen annet enn det du skal bruke på hjemreisen. Purelan eller annen brystvortekrem er lurt ja. Du kan ta med noen nattbind i reserve, men det får du på sykehuset. jeg hadde egne truser så snart jeg kunne slutte med de største bindene.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 12. april 2011 #7 Skrevet 12. april 2011 kommer på dette i farten: Sokker (:-)) Slippers/Tøfler etc Ammeinnlegg Notisbok til å skrive opp gaver etc dere skulle få på sykehuset Hårstrikk/hårbånd e.l. hvis langt hår Helsekort Evt brev med ønsker for fødsel/barseltid
aprilprinsesse2011 Skrevet 12. april 2011 #8 Skrevet 12. april 2011 shampoo, balsam, dusjsåpe sokker innesko i en eller annen form
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 12. april 2011 #9 Skrevet 12. april 2011 Jeg tar med Paracet Noe å drikke og spise under fødselen i tilfelle det drøyer Innesko Osv i tillegg til det du nevner:) Jeg skal føde på SUS i Stavanger og der får man bleier, bind, nettingtruser osv så tar ikke med det. Tar heller ikke med bilstol, og babyteppe. Det får Bf ta med når han henter oss siden han antakeligvis ikke skal overnatte der:)
MiraculixGRAVID Skrevet 12. april 2011 Forfatter #10 Skrevet 12. april 2011 Se her ja, her dukker det opp saker jeg selvfølgelig har tenkt på - men som var glemt nå :-)
Regina Phalange Skrevet 12. april 2011 #11 Skrevet 12. april 2011 Hei! Skal føde på Ullevål. Noen som vet hvordan det er der med bleier/bind/truser/kremer til baby etc? Får man det man trenger?
maibaby i magen Skrevet 13. april 2011 #12 Skrevet 13. april 2011 Dette har jeg pakket: helsekort + blodtypepapirer kamera og mobil + ladere innesko behagelige klær til meg som er enkle å amme i 2 sett klesskift til baby toalettsaker: tannbørste, tannkrem, shampoo + balsam, hårbørste, strikk/hårbånd/spenner, fuktighetskrem, ansiktsrens, ansiktskrem, deo, paracet, purelan brystvortesalve, bind, ammeinnlegg engangs + ull, nettingtruser. - ser ut som en hel haug, men alt får plass i min toalettmappe ;-) Bilstol + teppe til babyen er klart i bilen. Paracet, bind, brystvortesalve og nettingtruser hadde de på pasienthotellet forrige gang. Men jeg skal på føderiket denne gangen, og er usikker på hva de har tilgjengelig. Følte ikke behov for noe utover dette forrige gang. Ser ikke for meg at oppholdet blir lenger enn et døgn, og dersom noe skulle trenges er butikk og hjem i nærheten.
maibaby i magen Skrevet 13. april 2011 #13 Skrevet 13. april 2011 Trenger i utgangspunktet ikke kremer til baby, og de har som oftest babyolje på sykehusene.
salamonster Skrevet 13. april 2011 #14 Skrevet 13. april 2011 Ser for meg ut som alt er dekt Jeg har med sminke også(allerede pakket, så jeg ikke glemmer det)da alle skal ha bilder av mor og barn som regel. Selv om man er sliten,grå og tjukk;) Hjelper litt på selvbildet å få fresha seg opp litt. I hvetfall syns jeg det. Når det gjelder såper og kremer til baby har jeg lest at det beste er å bruke ingenting.En baby trenger ikke bade hele tiden heller. Da får de bare dårlig hud. vann(ja bare vann også) og produkter ødelegger hudens naturlige fettlag, så jo lenger man drøyer jo bedre er det for babyhuden:) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå