Gå til innhold

Andre med pollenallergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er innmari allergisk mot bjørkepollen, og det er med skrekkblandet fryd jeg nå ser at våren virkelig er i anmasj (selv om det bøtter ned her i dag da...)!

Hva gjør dere andre, bruker dere allergimedisin? Isåfall hvilke?

Æsj, er ikke så lysten på å ta medisiner med baby i magen... Men, må jeg så må jeg...

Jeg hadde nettopp begynt med hyposensibilisering (allergivaksinering) da jeg fikk positiv graviditetstest, så nå har jeg et ørlite håp om at de sprøytene jeg rakk å få vil hjelpe litt. Men det vil jo tiden vise! :o)

Ellers er det jo bare å følge tipsene om å sove med vinduet igjen, ikke lufte, ikke henge opp klær ute, dusje før man legger seg, ikke gni i øyne etc etc... Puh...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så heldig at jeg er allergisk for alle de vanlige pollenslagene, og til vanlig bruker jeg både piller, kortison nesespray og øyedråper. Nå mens jeg er gravid og under amming bruker jeg polaramin 4mg(2mg x2). Jeg nyser og er må fremdeles snyte meg ørten ganger om dagen, men jeg er iallefall ikke helt "tett i nøtta".

Har gått på de tablettene under de 2 foregående svangerskapene og ammingene også.

Skrevet

Slår nok et slag for akupunktur! Er allergisk for alle slag, men er nok ikke av de som har det sterkest, likevel -har satt i gang med akupunktur, etter at allergien slo til for fullt, og har hatt god effekt. Har brukt det i alle mine svangerskap, vil ikke ta piller.

http://www.aftenposten.no/helse/article335284.ece

Skrevet

Hei, jeg har helårsallergi, men reagerer meget sterkt på bjørkepollen, gress og timotei blant annet. Jeg tok før svangerskapet cetirizin 20 mg og nasonex nesespray. Nå under graviditeten har jeg tatt 10 mg cetirizin og mellom 6-8 mg polaramin.

Gruer meg skikkelig til pollensesongen begynner, sliter nå, men vet det blir verre. Har snakket med lege om problemet, og kommet frem til at blir det mye verre så bør jeg begynne på nasonex igjen.

Noen som vet om god allergimedisin en kan bruke når en ammer, og som ikke påvirker melkeproduksjonen i negativ retning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...