Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #1 Del Skrevet 12. april 2011 Tenkte dette er grei info å dele med andre i samme situasjon. Jeg har væske- og blodansamlinger i magen etter keisersnitt som gjør veldig vondt. Så vondt at jeg ikke kan bære eller ta meg av min nyfødte. Derfor må pappaen være hjemme med oss til jeg blir bra nok. Man har da rettighet til å bli sykemeldt fra svangerskapspermisjonen, men du må få en utvidet funksjonsbeskrivelse fra legen og sende sykemelding, samt foreldrepengesøknad fra far for samme periode som sm. Dette kommer i tillegg til den han sender inn for vanlig permisjon/fedrekvote, samt skjema for lønn for han. Han tar over permisjonen din mens du er sykemeldt. Viktig: dersom sykemelding er på to uker eller mindre er det større sannsynlighet for at NAV gir avslag. Greit å vite...håper dere slipper å komme oppi denne situasjonen, men trenger dere det, er dette god info. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143132754-sykemelding-etter-keisersnitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå